Alla inlägg den 7 maj 2014

Av maria tafvelin - 7 maj 2014 20:34

Detta är min första dag på min nya blogg. Andra inlägget. Jag har lite funderingar .... tankar. 


När man bloggar, möter man ofta annonser typ: skriv in din bloggadress här för att öka läsarantalet, eller: vill du ha fler läsare till din blogg, gör si och gör så. 


Jag har aldrig anmält mig till såna sidor. Jag har aldrig brytt mig särskilt mycket om att ragga nya läsare till min blogg. Varför vet jag knappt ....   Jag skriver mest för mig själv, och delar ju på facebook .... de som är mina vänner Där, vet att jag bloggar .... och de som Vill, de läser min blogg. Jag känner inget behov av att ha MÅNGA läsare .... känner mer behov av att ha läsare som bryr sig om och är intresserade av vad jag skriver. 


De tankar jag har, de delar jag med Dig, som läser just Nu. DET är vad som är intressant för mig. Om du sen kommenterar eller inte, spelar inte mig någon roll. Jag är glad över att du just NU delade mina tankar. Vad du än tänker och tycker om mina tankar, så är jag glad över att du delade dem med mig. 


Jag har egentligen inget behov av att andra ska tycka att jag har rätt. Jag har inget behov av att andra ska hålla med mig. Jag har inget behov av att andra ska tycka som jag. Det behov jag har, är att uttrycka vad jag tycker, tänker och känner. DET har jag behov av, och det är därför jag bloggar. Annars skulle jag låta bli. Jag blir glad av att dela med mig av mina tankar och känslor. Jag blir glad av att dela med mig av min vardag, mina hundars träning (och vardag ... fniss)   


Varför gläds jag över Det? 

- Vet inte. Jag vet inte om det är friskt eller sjukt, om det beror på någon form av diagnos som borde ställts, eller om det är konstnärligt normalt .... och ska sanningen fram så bryr jag mig inte så mycket om Varför .... jag bara gläds. Så länge jag gläds över att dela med mig, så länge kommer jag att blogga. Den dagen jag inte gläds längre, då slutar jag. Det är inte svårare än så. Märk väl dock, att jag inte slutar blogga förrän JAG väljer att sluta. INGEN annan kan få mig att sluta blogga så länge jag vill fortsätta. 


Jag har inte hunnit bekanta mig så mycket med nya bloggen än ..... så det här med foton får komma en annan dag ....  det är lite svårare matematik om vi säger så .... fniss. 


Hundarna tuggar köttben .... De fick det istället för mat nu ikväll, och de tuggar så det står härliga till. Letar fortfarande en cykel så att jag kan börja (fortsätta) cykla med Paddy .... vet du av någon damcykel, hojta till :)


Nu ska jag mysa ner mig i soffan en stund innan det är dags för kvällsrunda med hundarna. Hoppas du haft en bra dag, och att du fyllt den med värda grejer :)


Gokväll

Av maria tafvelin - 7 maj 2014 15:12

Välkommen till min nya blogg :)  Den gamla epoken Bygdsiljumsmaria är över .... nu kommer den NYA :)  Ett nytt kapitel, ett nytt steg .... förändring, utveckling.


Det sätt jag blev tvungen att byta blogg, är väl måttligt kul, men samtidigt känns det helt rätt att begrava det gamla. Tro aldrig att jag ändrar mig .... JAG är JAG ... och jag kommer alltid vara samma slags person :)


Efter en rolig dag på jobbet, blev det en 45 minuters promenad med hundarna, följt av ytterligare en sväng, då med lite dw för Molly och Kelly. Jag har inte lärt mig den här bloggen ännu, så jag kan inte infoga foton .... fniss ... men , jag lär mig väl :)


Annat har åxå hänt, men det tror jag att jag väljer att skriva om lite senare .... 


Nu ska jag i alla fall röra runt i kylen för att planera middagen. Solen formligen sprutar från himlen, hundarna vilar efter dagens övningar .... jag känner mig förhoppningsfull, och glad över min nya supersöta blogg :)


Varmt välkommen att följa min blogg om du vill. Du som tycker att  min gamla blogg var fel, tråkig, negativ .... jag ber er redan nu att sluta läsa, för då kommer min blogg inte vara något för just Dig. Då finns det andra bloggar DU kan följa :)


Försökte lägga in en låt från #spotify åxå .... hoppas det funkar :)


Tjing så länge :)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards