Alla inlägg den 8 maj 2014

Av maria tafvelin - 8 maj 2014 21:36

Klockan är över halv 10, och det är fortfarande ljust ute. Jag ska strax ta ut hundarna på kvällsrundan. Det blev inte många eller långa promenader efter jobbet idag, hoppas ostadigheten är borta tills i morgon så jag kan ta det då istället. Jag är ju ledig i morgon :)


Det snurrar många tankar i skallen ikväll. Det gick snabbt för åklagaren att besluta att åtal skulle väckas gentemot mannen som .... blev arg när jag backade på honom. Åtal är redan väckt, och datum för rättegång bestämt. Den advokat jag har som målsägandebiträde är helt fantastisk. Hon ringde igår och berättade vad han sagt i förhören, och vad vittnen sagt. Sen ringde hon i morse och berättade att åtal är väckt. 


Kusligt hur människor kan bete sig mot andra, när de hamnar i affekt. Lite kusligt åxå att höra deras bortförklaringar och skyllandet på ditten och datten. 


Nä, nu ska jag gå ut med hundarna, sen är det läggdags här i paradiset. Hoppas du haft en bra dag, och att du kunnat fylla den med värda grejer!


Gokväll

Av maria tafvelin - 8 maj 2014 14:53

Det jag sa om att det inte var klarblå himmel och sol ..... det stämmer inte längre. För jag vet inte Vilken dag i ordningen, är det just - klarblå himmel och sol. 


Efter jobbet åkte jag in till stan tvärt och tog ut Milo på en kort runda, sedan åkte jag hem och tog ut mina egna på en runda. Jag har varit lite ostadig idag, så det blev inte långa rundan dock. 


Jag mailar fortfarande med blogg.se ang att de stängde ner min blogg. Nu verkar det inte som att de håller kvar vid den ursprungliga orsaken till nedstängningen. Vi får se var det slutar. 


Idag är det torsdag, och därmed har jag gjort helg :)  Är ju ledig fredag och lördag. I morgon ska jag lägga på sommardäcken. Är glad att jag inte hade gjort det när vi åkte till Malå i fredags, men nu är det hög tid att skifta. Gruvar lite för att plocka fram dem ur förrådet bara .... själva däckbytet är ju egentligen inte så arbetssamt. 


Nu har jag tänkt slappa i soffan en stund med hundarna .... skriva sms till vardagslydnadsgruppen ... planera för söndagens kurs ....  och bara ha det bra :)


Hoppas Du haft en bra dag såhär långt :)   

Tjing så länge

Av maria tafvelin - 8 maj 2014 06:30

Jahapp, jag hade hunnit skriva ett rätt så långt inlägg, då crashade allt ihop så jag var tvungen stänga ner och starta om. Nåja .... jag tar det från början:j


Då var det dag två i min nya blogg :)

Vaknade kl 5, men somnade om till 5.45 och låg kvar i sängen till kl 6. Hundarna fortsätter sova en stund till i vanlig ordning. 


Vet ni, jag trodde faktiskt att jag skulle sakna min gamla blogg .... sakna att kunna gå tillbaka och läsa vad jag gjorde det här datumet 2010, 2011, 2012, 2013 .... men .... det känns ok att INTE kunna gå tillbaka. Det finns en mening med allt, och meningen med allt det här, var nog att jag skulle sluta med det :)


Nu vet jag hur jag lägger in bilder, så jag tänkte visa några från igår

      Båten, som legat fastfrusen hela vintern, drogs upp på land när den tinade loss ... och den har nu fått en kompis :)   


Efter 45 minuters promenad när jag kom hem från jobbet, så fick Kelly och Molly dra lite kätting. 


Idag är första dagen på evigheter, som det inte är klarblå himmel och sol. Det gör inget, vore det sol precis varje dag, och aldrig nåt annat väder ... då skulle ju allting brinna upp. Det måste komma regn snart, och vad jag förstår så kommer det vilken dag som helst. 


Nä, eftersom jag fick skriva om hela inlägget, så tog det lite längre tid än vanligt. Nu är det hög tid att hänga bort morgonrocken och väcka hundarna, för nu ska vi ut :)


Ha en Bra Dag, och fyll den med nåt värt!

Gomorron

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards