Alla inlägg den 11 maj 2014

Av maria tafvelin - 11 maj 2014 21:30

Strax dags att avrunda den här dagen. Det känns helt ok idag. Inte hundra, men helt ok.   


På hundkursen gick det superbra. Det är ju så himla skoj! Nu har vi gjort halva kursen och det märks att det gått upp ett och annat ljus hos hundägarna :) Idag jobbades det med inkallning och vi påbörjade lite förbudsträning. 


Efter kursen åkte jag iväg till jobbet och skiftade däck på bilen. Äntligen ligger sommarskorna på :)  Vinterdäcken fick jag härbärgera i garaget på jobbet, TACK !! för i förrådet är det tillräckligt smockfullt ändå. 


Hem, en 40 minuters promenad med hundarna i härligt väder, sedan blev det lite vila. 


 

Mot aftonskvisten, kring 17.30 blev det ytterligare en promenad, en 45 minutare till, i strålande sol. 


Nu håller det på att vara dags för kvällsrunda, sedan är det gonatt här i paradiset. Jag har varit ledig i tre dagar, nu är det dags för jobb i morgon igen :)  Maxdos mediciner, lite åksjuketabletter och ett gott humör fyllt av hopp, det blir behandlingen inför morgondagen :)


Hoppas du kunnat fylla din dag med värda grejer!


Gokväll

Av maria tafvelin - 11 maj 2014 16:10

Fick nyss ett mail av blogg.se där de meddelade att min blogg öppnats igen. Om de hittar något inlägg som strider mot villkoren, så hör de av sig. 


Så, de stängde alltså ner bloggen utan att ha tagit reda på om jag överhuvudtaget gjort något som strider mot villkoren. Nu har de inte hittat något sådant, så de öppnade bloggen igen. De hör av sig, ifall de skulle hitta något som srider mot villkoren. 


VA????   De stängde ner min blogg och påstod att jag trakasserat och hängt ut privatpersoner. När jag krävde att få veta vilka inlägg det handlade om, hittar de inget, utan öppnar bloggen igen. 


Nu kokar jag kaffe. Starkt kaffe.


Av maria tafvelin - 11 maj 2014 08:33

Läste nyss att det blev Österrike och "skäggiga damen" som tog hem vinsten i eurovision song contest. Det är en vinst, inte bara för låten och låtskrivarna, utan även en knäpp på näsan till de som vägrar acceptera oliktänkande och oliklevande. Visst lever vi på 2000-talet! Det var dags att röra om i grytan :)


Man blir nästan mörkrädd när man läser på aftonbladet:


Inför Eurovision startades namninsamlingar i Ryssland, Vitryssland och Ukraina för att stoppa hennes medverkan i tävlingen.

– Det är urlöjligt. Jag har inte ens ord för det. Ofta är det föräldrar som frågar: "Hur ska jag förklara det för mina barn?" Det är faktiskt min favoritfråga. Jag svarar alltid: "Kära föräldrar, det är ert jobb att uppfostra era barn till att bli toleranta människor, det är ert jobb att ge era barn en chans till att ha ett underbart liv utan att tänka inuti boxen", har hon sagt.

Ryssland buades ut ett antal gånger under kvällen, vilket fick en reporter att fråga om Wurst har något hon vill säga till Rysslands sittande presidentVladimir Putin och om de antihomolagar landet infört under de senaste åren.

– Jag vet inte om Putin tittar nu, men mitt budskap är: ”det går inte att stoppa oss”.


Japp, dags att se och uppskatta även de som lever sitt liv lite olikt vårt. Som sagt, alla är lika mycket värda, eller hur!


Står i mitt suersöta lilla kontor och dricker mitt kaffe. Strax dags att ta ut hundarna på morgonrunda, sedan förbereda inför vardagslydnadskursen som börjar kl 10. Hoppas vi slipper regn.   


Ha en skön söndag allihop!  Fyll dagen med värda grejer!


Gomorron

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards