Alla inlägg den 12 maj 2014

Av maria tafvelin - 12 maj 2014 21:11

Har vilat hela kvällen .... som fan att bli av med Meniére helt .... han  vill gärna vara och flåsa en i nacken, och jag kan inte göra mer än att ta maxdos medicin, och vänta. Vänta tills han ger sig av. Tröst i eländet är att jag VET att han pyser så småningom. 


Jag har begripit nu att det är rätt så lätt att få in foton i blogg-albumet :)  Äntligen :)

   


I min nya blogg är det lätt att infoga en låt med #spotify åxå .... och just nu känns det lämpligt med en lugn låt, och Magnus får faktiskt ursäkta, men jag väljer Tomas ikväll

   


Det får nog avrunda min kväll .....   Det har regnat lite, men solen lyser mot trädtopparna härutanför nu. Det känns hoppfullt. 


Gokväll

Av maria tafvelin - 12 maj 2014 13:40

Inte nog med att jag försov mig i morse .... även om jag hann (precis) i tid på jobbet, så hann jag bara jobba ca 40 minuter så kvistade Meniére förbi och hälsade på mig. Jag kan säga såhär mycket : Om det inte vore för att jag har Pernilla på jobbet, så skulle jag stanna hemma de dagar jag känner mig ostadig. Sådär vill man inte att det ska bli när man är på jobbet, men Pernilla tar ju hand om mig, och det känns tryggt. Det blev inte lika illa som det KAN bli, jag var bara tvungen att sitta ner och hålla huvudet i knät typ, en timme. Jag kräktes inget. Tack, det var skönt att slippa. 


Så småningom släppte det, så jag kände mig kapabel att köra hem. En kort sväng med hundarna, sen stannade jag ute och tränade med dem en stund på gården.


Till lunch värmde jag lite av kebabgrytan som blev kvar sedan igår .... och nu blir det vila. Lite mediciner först bara. Har jag tur som en tok, som jag vanligtvis har, så försvinner ostadigheten inom kort. Det var från "gamla" örat, så det är inte säkert att det blir värre än såhär :)  Vore grejt om det helt gick över åxå .


Nä, hämta täcket och  lägga mig i soffan, det är vad jag tänker göra nu. 


Tjing så länge

Av maria tafvelin - 12 maj 2014 07:30

Försov mig idag. När hände DET sist??    Vaknade kl 5, men skulle ju bara sova en timme till ... vaknade kl 7. En timme efter att väckarn drog igång alltså. Fantastiskt effektiva öronproppar kombinerat med lite lågt ljud på telefonen var orsaken. Väckte hundarna i samma sekund jag kastade benen över sängkanten, på med kläderna och ut. Kom precis in, och nu ska jag iväg till jobbet. Jag hinner i tid ändå :)


Jag klippte luggen igår åxå, så jag kör en form av tintin-look idag. Hinner inte göra nåt mer än så :)


Gomorron

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards