Alla inlägg den 14 maj 2014

Av maria tafvelin - 14 maj 2014 21:31

Onsdagkväll ....   inte gjort många knop ... och det har känts helt rätt. Pratat med Pernilla på telefon, pratat med Hannah .... skrivit sms med deltagare i vardagslydnadsgruppen .... och en som tidigare varit medlem som jag fortfarande skriver sms till och ger tips och utmaningar till gällande hundträning :)


Men vet ni ... nu ikväll blev jag förbannad. Jag har återigen insett att vissa människor tvingar sina vänner att välja sida när det finns dispyter mellan människor som har vänner på "båda sidor"   Jag blir heligt förbannad när jag hör sådant. Jag har ALLTID varit noga med att säga till mina vänner att ni ABSOLUT inte behöver välja sida, ni behöver absolut INTE sluta äta på den restaurangen, bara för att JAG aldrig kommer att sätta min fot där igen, Ni behöver INTE sluta vara vän med DEN människan, bara för att VI har meningsskiljaktligheter!!! ALDRIG!   Mina vänner VET detta, och det är jag superglad över. Nu är det ju så att alla fungerar inte som jag. 


Vissa ... till och med många, har jag förstått, mer eller mindre KRÄVER av andra, att de ska välja sida ... att de aktivt ska bete sig illa mot människor DE har nåt emot. Så JÄVULSKT patetiskt!!!!   Tycker JAG alltså. Människor som beter sig så, måste lida oerhört mycket av nån form av mindervärdeskomplex el dyl.   Alternativt att de är i den låga ålder att man inte lärt sig och förstått. Då är det förlåtligt. 


Nu ska jag ta ut hundarna på kvällsrunda, sen är det gonatt här. Öronproppar i osv. Hoppas du lyckats fylla dagen med nåt värt :)


Gokväll

Av maria tafvelin - 14 maj 2014 13:52

Hemma från Bästa jobbet! :)   Ja, även inne efter mittpådagenpromenaden med hundarna. Det blåste lite, men herregud så vackert det är att gå strandpromenaden vid vattnet.   Det har bevisligen även varit såpass många plusgrader att björkarna börjat få musöron.

 

Färgåtergivningen är inte den bästa, då det i verkligheten är ljusgrönt, men på fotot ser närmast höst-likt ut. Nåja ... ni fattar :)


Idag har lillebror även kört upp och klarat CE-kortet. Han lixom bara dansar från klarhet till klarhet. Han hade inte ens varit nervös, han kände sig såpass lugn och säker. Han har blivit erbjuden jobb åxå, då någon som jobbar där på skolan, rekommenderat honom. Herregud lillebror, vad du tar tillbaka mark som du förlorat.  Skulle någon fråga honom vilka tips han skulle ge andra så ger jag mig fasen på att han skulle säga: 

Bestäm dig. Var målmedveten. Sätt upp delmål och jobba åt det håll du ska. Sitt inte bara och  lita till tur.


Borde verkligen ta till mig av dessa råd själv. De där kilona jag gått upp ..... "harkel"     Förut tränade jag ju 6 dagar per vecka, och sprang varje dag. Nu gör jag absolut ingenting .... mer än att äta. Det får vissa konsekvenser.


Ska ta itu med det där.


NU ska jag ta itu med lite annat fippel här.


Hoppas du haft en bra dag såhär långt!

Tjing så länge 

Av maria tafvelin - 14 maj 2014 06:23

Onsdag morgon. Sovit gott inatt.  :)  Vaknade nån gång kring 3.30 och hörde fågelskrik lite långt bort, men körde in öronproppen längre in i skallen, och vips var det knäpptyst igen. 


Meterologen som bor i min nya telefon, verkar ha det trassligt på jobbet nu på morgonen. Hen säger att det är plus 2 och molnigt. Det här med plus 2 kan väl stämma, men molnigt? Herregud, det är ju så klarblå himmel som det kan bli!  Härlig start på dagen alltså :)   


Nä, det här får bli lite kort. Vill väcka hundarna och gå ut redan nu, så vi hinner gå en lite längre runda. Det känns bättre i skallen just nu, så man får passa på. Avslutar med en låt :)


Gomorron

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards