Alla inlägg den 15 maj 2014

Av maria tafvelin - 15 maj 2014 21:42

Torsdag betyder helg för mig :)  Jag är ledig fredag och lördag, för att återgå till jobb på söndag. Dagen har varit innehållsrik på många sätt. hahahahahaha ... jag skrattar faktiskt högt när jag tänker på det ... De av er som känner mig och mina barn vet hur tokigt det ofta blir .... så även nu. hahahahhahaha ..... hade tänkt berätta allt, men måste höra med döttrarna om de tycker att det är ok att jag berättar deras händelser ...   De är helt oberoende av varandra, men lika fullt .... ja ... ni förstår


Jag är ledig ... har gjort helg ... men lika förbaskat ska jag upp kl 4.30 i morgon .... så det är nog bäst att jag går ut med hundarna och kommer mig isäng pronto.   Tänkte prata lite politik, men tar det i morgon istället. Ni vet ... det här med - vad ska jag rösta på? Kan man verkligen lita på partiprogrammen?  Vad TYCKER egentligen  partien?  


Intressant!


Nä, det här blev kort och ointressant, men morgondagen blir väl desto mer smockad med djupa funderingar :)


Molly har fått lite oxfilé på sin födelsedag och hon verkar nöjd. Nu är det bara kvällsrundan som fattas :)


Gokväll

Av maria tafvelin - 15 maj 2014 13:42

Nu är jag hemma igen, både från jobbet och en sväng med hundarna. Några moln har letat sig fram på himlen, men det är fortfarande sol. 


Jag väntar på att Hannah ska komma. Hon hade blivit kontaktad av en tjej här i Ursviken, som sett ett foto av Hannah på facebook, och tyckte att hon var så vacker, så hon frågade om Hannah kunde ställa upp som sminkmodell. Lite kul faktiskt, för Hannah jobbar ju inte bara på OKQ8 i Burträsk, hon jobbar ju en del på MakeUpStore åxå, och var iväg på kurs i Stockholm för ett tag sedan.  Jag ska hänga med henne dit, bara för skojs skull :)  (och för att kolla så att det inte är någon skummis naturligtvis)


Trött och lite frusen ..... tror jag kokar mig en kopp kaffe medans jag väntar. 


Tjing så länge :)

Av maria tafvelin - 15 maj 2014 06:27

Vad är det för dag, är det en vanlig dag? - Nej det är ingen vanlig dag, för det är Mollys födelsedag, Hurra, Hurra, Hurra!!!


Idag fyller Molly 6 år. Lilla gumman. 

      Jag tror att vi ska fira det genom att dra lite kätting när jag kommer hem från jobbet. Jag ska höra om inte Hannah och Milo har lust att komma och dra lite de åxå. 


Klarblå himmel och sol. Det ser inte ut att blåsa heller. 2 plusgrader. Idag blir en härlig dag :)


Klockan har på nåt sätt gått extremt snabbt sedan jag klev upp för 33 minuter sedan, så det känns som att jag ligger efter i schemat en aning. Ska dra i mig kaffet lite snabbt, sen ut med hundarna, som i vanlig ordning fortfarande sover gott under täcket. Ha en Bra Torsdag, och fyll den med värda grejer så att du kan känna dig tillfreds med dagen ikväll när du ska gå isäng :)


Gomorron



Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards