Alla inlägg den 17 maj 2014

Av maria tafvelin - 17 maj 2014 21:49

Det blev inte så värst mycket regn .... nån skvätt bara. Kvistarna hänger rakt ner på träden nu ... det blåser inte ett endaste smack. Jag är på väg isäng. Det blev lite jobb i morrn bitti, innan hundkursen .... så jag ska avrunda här och nu. Bara gå ut med hundarna först. 


Tänkte på en grej. Hur i HUNDAN ska man kunna göra ett vettigt val?  Alltså, tänker nu politik. Man behöver ju bara ögna igenom ett par diskussionsforum (som inte handlar om politik, utan hundar) för att förstå att vi människor har miljoner olika åsikter, miljoner olika sätt att om möjligt göra något åt allt helvete som finns .... Hur fasen ska en handfull olika partier kunna möta de åsikter jag har?  


Måste sova på saken.

Gokväll

Av maria tafvelin - 17 maj 2014 16:32

Vilken underbar dag såhär långt :)


Efter morgonrunda och kaffe, körde jag ett lättare träningspass. Sprang en kvart som uppvärmning. Sett ur ett mer eller mindre historiskt perspektiv, var det ett rent löjligt pass, men sett ur mer nutida ögon, var det mer än på länge. Tänk va man slappar till om man inte skärper sig.


Städning och dusch, sen gick jag iväg en sväng med Paddy, innan jag äntrade tvättstugan. När maskinerna var laddade, tog jag ut Kelly på gården och tränade en stund. Ytterligare en sväng i tvättstugan, sen var det Mollys tur att vara ute i solen :)


 
 
  Tänkte äta lunch på balkongen, men det blåste för mycket. Nu har vinden mojnat, men nu känns det som att regnet ligger i luften och hänger.   Milo dök upp för en stund sedan, han ska sova här tills i morgon :)


I morgon på hundkursen, ska det tränas inkallning med svårare störningar, samt promenader med hundmöten. Efter hundkursen bär det iväg på jobbet :)


Nu ska jag mysa ner mig i soffan en stund med hundarna. Kloklipp och allmänt mys blir det :)


Tjing så länge

Av maria tafvelin - 17 maj 2014 08:36

Sovit gott inatt. Vaknade tidigt, kring 4, men somnade om igen (tack och lov)  Klev upp strax efter 7 och tog morgonrundan före kaffet idag. Blå himmel och sol, samt 12 plusgrader lät alldeles för härligt för att kunna vänta tills efter kaffet. Det blev mellanrundan - 3 km, och tänk ändå vad härligt det är. Jag verkligen älskar alla årstider, och denna är inget undantag. Jag verkligen älskar promenadstråken här, vid vattnet. Minns att jag tidigare sagt att det inte är så noga för mig att bo vid vatten, men det är helt underbart faktiskt. Rogivande att sitta vid bryggan och filosofera en varm sommardag. 

   


Jag lyssnar på "Ring så spelar vi" och dricker kaffe. Just nu spelas Tomas Ledin och det spritter i benen. Ikväll kan det hända att det blir spakväll med vin och musik :)


Men, innan det är tal om vin och sång, så blir det städ- och tvättdag, samt fler promenader. En härlig Dag väntar, och jag ser fram emot den :)


Ha en Bra Lördag. Fyll den med nåt värt!


Gomorron

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards