Alla inlägg den 18 maj 2014

Av maria tafvelin - 18 maj 2014 21:43

Kom precis in från kvällsrunda med hundarna. Superfint ute nu. Tänk så härligt det är innan myggen kommer :)


I morgon ska jag luncha med bästisen Annica, sen ska vi ut på torget och vända ryggen till rasism. Efter det ska jag en vända på stan, måste köpa hundfoder och en ny klicker. Jag klickade sönder den gamla igår när jag tränade Kelly :)


Jag är riktigt trött ikväll så det ska bli yberskönt att krypa isäng. Inga vettiga funderingar har jag att delge er ikväll heller, utan bara en önskan om att ni sover gott inatt :)


Ps. Rätt talang vann ikväll i finalen Ds

Av maria tafvelin - 18 maj 2014 16:55

Åh, vilket väder det har varit idag. Redan i morse kl 7 var det helt magiskt ute, och det har fortsatt så. Nu är det 17 grader ute och gassande sol.


        

Efter att jag levererade bullarna i morse, så har jag haft vardagslydnadskurs och jobbat. Ja, och varit ute med hundarna förstås :)


På vardagslydnadskursen är det en tjej, väldigt duktig med sin hund ... och egenligen känns vardagslydnad lite "enkelt" för henne. Hon stannade kvar en bra stund idag och pratade och bad om råd. Hon vill så gärna att jag håller i nån form av fortsättningskurs senare i sommar. Det är ju fler, från tidigare kurser, som åxå frågat om jag inte kan hålla nån steg 2 typ ....   och det är ju jätteroligt att de vill gå kurs just för Mig :)  Få se om jag kan dra igång nåt sånt i höst. Det är ju så himla skoj med hundkurser !!! 


Nu tänker jag gå ut och sätta mig på balkongen en stund. Hundarna ligger därute och flåsar, så jag gissar att det är rätt så varmt. Men, jag ska åtminstone prova :)


Hoppas du haft en solig och härlig dag så här långt. Den är ju inte slut än, så ännu finns tid att fylla den med nåt värt :)


Tjing så länge



Av maria tafvelin - 18 maj 2014 06:37

Har precis tömt tredje koppen kaffe .... ska väcka hundarna och ta en morgonpromenad. Efter det ska jag iväg på jobbet, lasta bullbussen och åka till Renbergsvattnet och lasta av bullar på lantbruket. De har kosläpp idag, och bjuder på fika. Bullarna kommer från Wallins Kafferepet :) 


Vaknade kring 4 i vanlig ordning ... undrar varför min inre väckarklocka ställt in sig på klockan 4?


Nä, nu ska jag krypa ur pymmen och väcka hundarna. Klarblå himmel..


Gomorron

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards