Alla inlägg den 20 maj 2014

Av maria tafvelin - 20 maj 2014 20:58

Drog ner ljudet på tvn och lyssnar på fågelkvitter istället.  Det har regnat lite till och från under aftonen, och blåst en del ... men nu är det kav lugnt och solen strålar. Hur vackert som helst. Underbart vackert. Mitt paradis.


Beroende på väder och temperatur i morgon så ska jag träna hundarna var för sig. Om det inte är för varmt, ska Molly få dra lite. Kelly ska jag fortsätta träna på olika freestyletrick och Paddygubben ... ja, vi får helt enkelt se vad det blir för hans del. En solopromenad med infälld lydnad kanske :)


Idag gjorde jag nåt som jag inte gjort på Väääääldigt länge. Jag tror att det har hänt en enda gång sedan jag flyttade hit. Jag köpte ett paket glass. 


Efter middagen blev jag så sugen på glass och hjortronsylt. Hjortronsylt har jag i kylen ..... glass fattades. Jag knatade iväg på Konsum och hade så tur att en 2 liters vaniljglass från Triumf var på extrapris. 20 kr. Kanon!  Nu bar det sig inte bättre än att när jag kom hem igen så gick jag ut med hundarna en sväng, och när vi kom tillbaka så var jag inte sugen på glass med hjortronsylt längre. Det hade gått över helt enkelt .... fniss.   Nåja ... Nu har jag åtminstone hemma, ifall jag blir sugen nån fler gång :)


Strax dags att gå ut med hundarna, och sen krypa isäng. Jag har haft en bra dag, många värda grejer. Hoppas att Du åxå haft det.  


Gokväll




Av maria tafvelin - 20 maj 2014 14:04

Lite grått och mulet idag, men skönt promenadväder. Lite rörigt på kontoret idag, men kul med utmaningar :)


Efter jobbet, en promenad med hundarna, precis som vanligt alltså :) Nu har jag kommit på en helt ny grej på mina vardagslydnadskurser. Jag har ju ett tag skickat sms till hela gruppen, mellan kurstillfällena. Det har blivit rätt många - "Tänk på Att- " och "Utmaningar" Det har varit oerhört uppskattat. Nu har jag tagit det hela ett steg längre. Jag ska ju naturligtvis skicka filmsnuttar där jag visar vad jag menar med olika tänkpåatt och utmaningar. Visa med mina hundar alltså. Jag känner mig själv jättepeppad på min idé :)


Det här med val ....   Det är viktigt att rösta, men ibland svårt att veta VAD man ska rösta på. Jag gjorde valkompassen, för att få lite hjälp, och jo, jag fick svaret att jag röstat på det parti jag ligger närmast :)  Frågan är om jag inte ändå ska byta parti till nästa val. Till det som står som nr 2 på listan. Som ni alla kanske förstår, så ligger jag mer till vänster. JAG tycker att det är viktigt med solidaritet, att hjälpas åt, att inte stänga någon utanför, bara för att de inte är fullt arbetsföra eller har en annan hudfärg. Däremot, vad jag saknade på testen "Valkompassen" var frågor kring jämnställdhet tex. Lika lön för lika arbete. Jo, nån fråga handlade om jämnställdhet - föräldraförsäkring. Den frågan blir så tokigt tycker jag. OM ... säger OM det vore så att Kvinnan faktiskt tjänade lika mycket som mannen .... då skulle inte det där vara ett problem, då skulle jättemånga nyblivna föräldrar dela föräldraledigheten lika. Som det är NU, och varit i alla år, är att familjen Förlorar så sjukt mycket pengar på att MANNEN är hemma med barn ..... 


Ser ni .... jag börjar svänga mig med ekvationer - lite svårare matematik :)


Man lär sig varje dag :) :) :) 


Nu ska jag fippla lite härhemma .....   Tjing så länge

Av maria tafvelin - 20 maj 2014 06:37

Min inre väckarklocka väckte mig först kl 3 av någon anledning. Kanske var det för att jag glömt sätta in öronpropparna, så jag gjorde det då. Sen väckte mig min inre väckarklocka 10 över 6. Kanske för att jag glömt ställa alarmet på min telefon. 


Så ... jag ligger 10 minuter efter i morgonschemat. Ska lite snabbt dra i mig tredje koppen nu, sen gå ut. Det har regnat inatt någon gång, men verkar ha slutat nu. Fåglarna kvittrar och det känns bli en Bra dag! :)


Gomorron

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards