Alla inlägg den 25 maj 2014

Av maria tafvelin - 25 maj 2014 22:18

Idag har jag mestadels legat pga ostadighet, men när tjejerna med respektiven kom för att äta middag ute i mitt supersöta lusthus (eller ... inte bara mitt, utan hela gårdens)  då var jag på benen. :) Vi hade först tänkt grilla, men då vi insåg att det kommer att regna hela dagen, så ändrade jag menyn. Det fick bli pizza från pizzerian som ligger tvärs över vägen :)


Till efterrätt blev det jordgubbar och glass. Hur gott som helst!   I morsdagspresent fick jag en supersuperfin klänning! Tack älskade tjejer !!!


När de åkt, blev det soffläge igen. Jädra ostadighet alltså ....   Strax ska jag gå ner på gården och pinka hundarna, sen är det sängdags. Hoppas du haft en Bra Söndag, det har i alla fall jag :)


Gokväll

Av maria tafvelin - 25 maj 2014 09:22

Jädrar vad det åskade sent igårkväll. Paddy blev lite ängslig faktiskt. Tur hade vi åxå, var ut med hundarna där vid kl 23, och precis när vi kom upp igen, så var det som att han regnguden öppnade alla portar, för det bara VRÄKTE ner vatten. Tack för att vi slapp det när vi var ute :)


Lämnade ändå balkongdörren öppen när vi la oss, Paddy la sig närmare än nånsin, och jag la täcket över hans huvud åxå, så att han skulle slippa se blixtarna. Själv tröck jag in silikonöronpropparna, så jag hörde inget mer. 


Lätt duggregn och 7 grader ute nu. Jag ska strax iväg på vardagslydnadskursen, sen springa in på folkan och rösta, sen hem och torka kycklinghjärta och kycklinglever. I afton kommer Pernilla och Mattias, Hannah och Robban. Jag har bokat lusthuset, så vi ska äta middag därute :)  Hur mysigt som helst :)


Nä, bäst att jag packar konerna och det andra jag ska ha med mig. Ha en skön Söndag :)


Gomorron

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards