Alla inlägg den 26 maj 2014

Av maria tafvelin - 26 maj 2014 10:40

Jag blev hemma från jobbet idag. Inte så att Meniére har snurrat med mig inatt, men jag är åksjuk. Klev upp kl 10 och gick ut med hundarna. De fick springa lösa idag, så att de fick röra på benen lite. Mitt gå-tempo är inte alltför högt såna här dagar. 


Innan jag somnade igår, hängde jag med i valvakan, såg och förfärades som många andra, över SD:s framgångar i valet. På ett sätt är det bra att få veta hur många som har det tragiska, rasistiska synsätt som SD har, att det kommer fram i ljuset. På så sätt kan vi kanske mobilisera krafter så att valet i höst inte ser likadant ut för dem. Vi MÅSTE försöka få alla våra vänner att rösta. Vi KAN inte låta rasister få så stor  makt i samhället. Det räcker att vi vet att det finns människor med det synsättet, vi kan inte ge dem makt. 


Här kommer det inte att hända mycket idag tror jag. Klockan är 11 och jag ska lägga mig igen. Känns trist, men inte så mycket annat att göra. Känner, för babiljonte gången att jag har världens bästa hundar, som aldrig klättrar på väggarna de dagar vi inte är ute mer än absolut nödvändigt. De ligger nära, nära i soffan och ingen av dem går någonsin till dörren för att propsa på att gå ut, utan de håller sig helt enkelt tills jag är på benen och säger: Kom så går vi ut. Jag slutar aldrig imponeras av dem. 


Ha en bra dag, och fyll den med värda grejer!


Gomorron





Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards