Alla inlägg den 28 maj 2014

Av maria tafvelin - 28 maj 2014 20:18

Nu är jag, på allvar, less på beskyllningar. Jag är uppriktigt less på att bli beskylld för att trakassera, hänga ut, nedvärdera människor. Vad i helvete är erat bekymmer? VARI består erat problem?   Om NÅGON av er kunde ge mig ETT endaste exempel på vad ni beskyller mig för, så kunde jag ju åtminstone begrunda det hela, men det är ju bara förbannat skitsnack, och nu är mitt tålamod snart slut. 


I övrigt har dagen varit riktigt bra. Jag kunde ta en härlig 1.5 timmars promenad med hundarna... ni vet, den här underbara promenaden vid vattnet .... genom skogen .... 

   

Suttit på balkongen och njutit, efter promenaden. Hundarna fick varsitt ben att gnaga på .... själv satt jag bara och älskade livet. Påverkas jag då inte av de här som anklagar mig för ditten och datten? 


Jo, visst påverkas jag. JAg vill ju gärna ha svar på vad de anklagar mig för. Men jag har ju åxå insett att jag inte får det, och det säger ju mer om dem än om mig, eller hur?   Så ... jo, jag påverkas ... men inte så mycket som De vill, eftersom de lixom inte har nåt belägg för vad de säger :)


Helt underbar dag och kväll. Klarblå himmel .... sol .... Kanske inte blir någon jätterunda  med hundarna nu ikväll men jag känner att jag är klart på gång .... i morrn ....  då jädrar .... i morrn kan bli dagen då jag helt obehindrat kan ta en jättelång promenad, utan att vingla det minsta :)  I morrn kan bli dagen då trycket i skallen inte alls känns fel .....   Japp, så kan det bli. Siktar på det :)  


Tack alla vänner för att ni finns. Ni vet att jag uppskattar er!


Gokväll



Av maria tafvelin - 28 maj 2014 10:27

Sov till kl 9. Jo, det märks att kroppen på nåt sätt inte är i toppskick .... det tar mycket energi det här med vingligheten.   Direkt jag vaknade klädde jag på mig och gick ut med hundarna. Tog mig bara tid att slita ur öronpropparna och sätta upp håret. Oftast känner jag mig helt vingelfri direkt jag klivit upp .... så jag tänkte - nu är det bäst att passa på så jag hinner åtminstone mellanrundan :)  Vet ni, det hann jag :)


Den här dagen kan bli riktigt bra tror jag :)    


Jag har kommit fram till ett beslut i en fråga som hängt över mig en tid nu. Nu MÅSTE jag ta itu med det, det funkar lixom inte längre. Jag måste åka förbi på hörcentralen och reparationsverkstan. Jag måste lämna in hörapparaten på rep. då jag ju tappade volymknappen för ett tag sedan. Får jag inte upp den på full volym så är den meningslös. Måste även få upp ljudet på bruset, då jag inte hör det ett smack längre. Hörseln har blivit betydligt sämre senaste halvåret, och det är dags att ta itu med det nu. Det är inte så kul att inse att något blivit sämre, men man tjänar ju inget på att försöka ignorera det heller.  Måste lix ner på stan och hämta ut mer medicin, så att man inte blir utan mitt under helgen. 


Nä, nu ska jag dra igång den här lediga dagen :)


Gomorron



Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards