Direktlänk till inlägg 29 maj 2014

Kristi Himmelsfärds Dag

Av maria tafvelin - 29 maj 2014 09:38

Sol och fågelkvitter vaknade jag till i morse. Underbar start på dagen! Gårdagens irritationer som bortblåsta när man möter en sån  här dag :)   Hade ju tänkt åka på hundkappbanan idag och låta Molly provspringa, men jag har ändrat mig. Vad jag behöver idag, är inte att vara på ett ställe med mycket folk, ljud och rörsel, utan i lugn och ro, för att om möjligt få ostadigheten att lägga sig helt. 


Hörrni, igår fick jag ett sms som verkligen gjorde mig glad! Det var en av kursdeltagarna i vardagslydnadskursen. Hon har flera hundar, och håller på med tävlingslydnad med en annan av sina hundar, hon har gått massor med kurser genom åren. Hon skrev: "Kul Kurs. Konkret. Tydlighet. Supernöjd! När håller du nästa?"


Ett kort, koncist sms som fyllde mig fullständigt med Glädje :)  På söndag är det avslutning för den här gruppen, och som vanligt känns det vemodigt att lämna deltagarna, samtidigt som det är jätteroligt att se att alla har utvecklats massor, och att det har fungerat. En har jag dock gått lite bet på. Hon gick kurs  med mig i höstas åxå, då var hennes gråhundsvalp 4 månader, och de hade problem med att hon skäller så otroligt mycket. Hon har gjort så sedan de hämtade henne som valp, och de hade sagt till varandra när de skulle hämta - hoppas det inte är den där vi ska ha, för alla övriga valpar var tysta och nyfikna. Den här valpen bara skällde och skällde. Så även nu. 


Jag får lixom inte kläm på vad det handlar om och vad man kan göra åt det. Har provat tipsa henne om att ge henne mer utrymme från andra, när hon drar igång .... men hittar egentligen ingen logik i hennes beteende. Någon som har några tips? I övrigt funkar allt med henne, inkallning, gå fint i kopplet, passera både köttbullar och korvbitar på promenaden .... men det här skällandet.   Skriv en rad ifall ni tror er veta nåt som kan hjälpa. 


Avslutar detta morgoninlägg med några foton från igår :)

     

Ha en riktigt Bra dag, och fyll den med nåt värt!


Gomorron

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Fredag 29 mars 11:16

Långfredag mitt på dagen. 2 minusgrader... disigt, lät snöfall, blåst... verkar ska vara sånt här väder fram tills torsdag nästa vecka. Bara att gilla läget :)  Sol upp 4.58 och ner 18.20   I onsdags klev jag upp tidigt ... 3.45 närmare bestämt, ...

Av maria tafvelin - Tisdag 26 mars 17:28

Tisdag ... ja ... vad kallar man tiden när klockan är 17.30. Det är inte kväll .... afton typ? Det är 3 minusgrader och ... appen säger mest soligt ... men jag vet inte ... nog är det rätt så mycket moln enligt mig :)  Sol upp 5.09 och ner 18.11   ...

Av maria tafvelin - Lördag 16 mars 08:46

Lördag morgon. 3 minusgrader och halvklart. Sol upp 5.46 och ner 17.40 Har precis ätit en rostad macka med avocado och rödlök efter morgonpromenad med hundarna. "Ring så spelar vi" ljuder från högtalaren :)   Då var det helg igen, veckorna går fo...

Av maria tafvelin - Söndag 10 mars 15:11

Söndag eftermiddag. 3 plusgrader och strålande sol. Sol upp 6.07 och ner 17.22   Kom precis in från en längre promenad med hundarna. Men så helvetiskt härligt med sol och några plusgrader! Det gäler att passa på att njuta innan sommaren kommer me...

Av maria tafvelin - Torsdag 7 mars 15:21


HÖrrni. Det är väder, det är SOL, det är soluppgång, men flera timmar till solnedgång. Dagar har gått, mat har lagats och ätits, tårar har runnit (av glädje) skratt har bubblat....    Dag Sixten Ingemar Johansson. Född 2/3 kring 18-snåret. Lagom ...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards