Alla inlägg den 1 juni 2014

Av maria tafvelin - 1 juni 2014 20:43

Är jag alltid Bra? 

Är jag alltid rättvis?

Är jag alltid korrekt?

Äter jag alltid gott?


Svaret är Nej


Säger jag vad jag tycker?

Är jag ibland dryg och kaxig?

Har jag ibland fel?

Misslyckas jag ibland?


Svaret är Ja


Det verkar komma som en surprice för en del av er, att jag är en helt vanlig människa. Jo, så är det. Jag delar med mig av många av mina tankar, känslor, händelser ... men givetvis inte alla. 


Jag delger mina funderingar, vad jag varit med om, vad jag ÄR med om, men givetvis inte allt. 


Herregud, bara för att man bloggar, så skriver man naturligtvis inte ALLT som går genom skallen. Då skulle man både bli anhållen och idiotförklarad (eller helgonförklarad, vem vet?  ... fniss)


Vad Har DU för tankar om vad en blogg är?  Vad tror DU är anledningen till att man bloggar?  


Jag minns när min bok kom ut .... för typ 20 år sedan. Jag hade skrivit i 1.5 år. Då boken kom ut kändes det som ..... ok .... mitt liv är som en ..... broschyr. Jovisst, jag hade medvetet hållit ner sidantalet för att jag vände mig till ungdomar först och främst ..... och många ungdomar har svårt att plöja sig igenom en roman .... jag ville hålla det såpass kort att man kunde läsa den, kanske inte i ett svep (även om jag vet att många gjort det) men åtminstone inte behöva ett par veckor på sig för att läsa. Så ... fastän jag medvetet hållit ner antalet sidor ..... och jag ÄNDÅ fick med det som kändes viktigast .... så kändes det så.  - en broschyr.   Men .... det var ett VAL jag gjorde. Visst hade jag kunnat skriva en bok på 25 000 sidor, inga problem, men hade jag nått dit jag velat då? Hade jag verkligen nått de här ungdomarna som jag VILLE nå med min bok?   Nej. Det hade jag inte. 


Min bok används fortfarande, och det glädjer mig enormt mycket! Det säger mig flera saker: 

Det jag har att berätta, spelar roll och har betydelse

Man behöver inte berätta ALLT .... vad man menar,  kommer fram ändå. 


Helt vindstilla ute .... blå himmel ..... lugn och ro.  Helt underbar avslutning på den här veckan. Även om arbetsveckan redan startat idag, så är ju söndagen avslutet på en vecka :)    I morgon är min arbetsveckas andra dag, och den blir förhoppningsvis stadig, stabil och lugn :)   Ser ut att kunna bli fint väder åxå, toppen :)  Långpromenad efter jobbet alltså :)  Om det inte är alltför varmt alltså. 


Förresten .... Just ikväll åt jag jätegott :)   Kall karré som var kvar sedan igår, och varm champinjonsås. Mums :)

Nu skulle jag vara generös och bjuda på en bild, men det gick inte ansluta till servern, så det får bli en annan dag :)


Nu blir det soffhäng innan det är dags att gå ut med hundarna.   Kom ihåg en sak: Det du delar med andra, kan stärka både dig själv och andra. Du behöver inte alls dela ALLT ... tvärtom :)


Gokväll


Av maria tafvelin - 1 juni 2014 18:50

Men gud vilken härlig dag!


Avslutningen på kursen blev superbra, och jag blir så himla glad när jag läser igenom deltagarnas utvärderingar. Snacka om boost :)  Samtliga vill gå fler kurser med mig, och det känns ju supersuperkul! Ska fila på nån fortsättningskurs i höst :)


Vi hade tur med vädret. Det var uppehåll hela tiden, och inte så varmt, så när vi skulle samlas i lusthuset för fika och samtal, kunde alla lämna hundarna i bilen, det var inte en gnutta sol, och inte en gnutta varmt. Helt perfekt.

Efter kursavslutet gick jag ut med hundarna och åkte sedan på jobbet. 4 timmar senare kom jag ut från jobbet och upptäckte att det var klarblå himmel och strålande sol :)  Det blev en promenad och en stund ute på gården med hundarna :)

 

Blir så full i fniss .... en vän på Facebook skrev för ett tag sedan som kommentar under ett foto av hundarna: "Är det säkert att dina hundar inte är porslinshundar?På alla bilder står de så snyggt uppradade och poserar vilken årstid än det är"

fniss .....  Jo, jag kan faktiskt se mig själv kånka runt på mina porslinshundar .... ställa upp dem lite här och där ... i skogen ... på nån sten ... på en stock osv ..  fniss ... och sen när jag lägger mig, så lägger jag dem fint bredvid mig i sängen under täcket :) :) :) 

 

Hög tid för middag känner jag. Funderar på att ta några skivor kall karré från igår .... koka en svampsås .... och nå grönt till det. Kilar i köket för att komponera :)

 

Tjing så länge

Av maria tafvelin - 1 juni 2014 09:28

Då var det Juni, och idag är det kursavslut på vardagslydnadskursen. I morse när jag steg upp var det klarblå himmel, men nu har det kommit en hel del moln. Hoppas att det inte blir regn bara. Jag har burit ner lite grejer till lusthuset, för efter en dryg timmes kursande, ska vi ha fika och kursavslutningsprat där deltagarna även ska fylla i en utvärdering. Efter kursen ska jag bara gå ut med hundarna, sen bär det iväg på jobbet :)


Nä, bäst jag plockar ihop konerna och lite annat smått och gott, och sen åka iväg. Ha en Bra Söndag!

Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards