Alla inlägg den 2 juni 2014

Av maria tafvelin - 2 juni 2014 22:09

Skiner solen på dig, eller står du alltid i skuggan?  Är det så att du önskar att du stod i solen, men du kommer dig lixom aldrig dit?


Säger du vettiga saker, eller är allt du säger bara ett malande skit för att trycka dit någon annan?


Har du någon åsikt, eller tar du rygg bakom någon för att slippa uttrycka dig?

Livet är fyllt av glädjeämnen, sorg, smärta, lycka, avund, ilska, bitterhet ... låter du dig ätas upp av bara EN känsla, eller tillåter du dig att känna även andra känslor? Klarar du av att inse att människan är komplex, fylld av alla möjliga känslor, där olika sidor tar olika mycket plats vid olika tillfällen? Tycker du att DU är förmer och står över andra? Tror DU att det DU tycker och lever är MER viktigt än vad andra tror, tycker och lever? 


Är du en sån som kastar sten i glashus? Är du en sån som kastar pekpinnar på andra, men gör orätt själv? Tänker DU att du är ofelbar? Tror du att andra ser dig som usel och sig själva som perfekta? 


Kan du ta kritik? Kan du samtala med människor som inte tycker som du? 


Nämän ... det var väl några frågetecken såhär på måndagskvällen :)   I övrigt har jag haft en helt superb dag. Efter en jättebra dag på jobbet har jag haft Hannah här :)  Vi har solat på balkongen över en kopp kaffe, snackat allvar och strunt ..... umgåtts helt enkelt :)  Underbart !!!!!   


Nu ska jag ta ut hundarna på kvällsrunda .... sen är det gonatt. Sov gott, både vänner och andra.  :)



Av maria tafvelin - 2 juni 2014 07:23

Åh, en solig underbar morgon :)     Promenaden gick med lätta steg, och trycket i skallen känns nästan bra :)   Det här verkar bli en toppendag 


Vi kör en sång såhär på morgonen:

Ha en toppenbra Måndag, och fyll den med sommar och sol :)

Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards