Alla inlägg den 5 juni 2014

Av maria tafvelin - 5 juni 2014 22:10

Dagen håller på att ta slut. Den har varit helt fantastisk :)  Kände ju direkt jag klev upp, att jag var klar i skallen. Meniére hade lämnat the building :)  Ja, ni vet ju hur min dag har varit - helt fantastisk :) 


Till middag blev det lax

 


och det ska jag säga, var gott :)


Helt sagolikt väder ikväll. När värmen gett sig en aning (man får ju inte klaga på värmen, så jag säger bara att den ju faktiskt gav sig lite under kvällen) så var det skönt att sitta ute på balkongen en stund och filosofera. Kvällsrundan som jag nyss kom in från, var magiskt vacker

       

Nu ska jag ta en dusch, och sedan lägga mig i renbäddad säng, bland manglade sängkläder :) :) :)   Snacka om Livskvalitet :)


Förresten .... tänkte på en sak i morse när jag nyss vaknat. Hörde tåget .... blir lika barnsligt förtjust varje gång det åker förbi :)


Gokväll

Av maria tafvelin - 5 juni 2014 16:16

Vilken härlig dag!   Det var ju mulet i morse, men ganska varmt. När jag fipplat klart, kammat till mig och gjort mig klar för att åka in till stan, klarnade det upp och blev sol.   Jag är så glad för alla studenters skull, att det blev en superdag med sol och värme :)


När jag kom in till stan fixade jag Pernillas present, sedan ringde jag henne. Tänkte om hon är på jobbet, så kan jag ju gå in på ICA Torget och köpa lunch åt henne och Mattias, och ta med när jag har shoppat klart. Nu var det så festligt att Pernilla satt hos frissan :)  (Min bästa kompis Annicas dotter Stina, som jobbar på Hufvudsaken)  Jag knallade in där och satte mig bredvid och språkade medans hon försökte hålla sig vaken, med sling-folie i skallen. Pernilla jobbade till kring 2 inatt ..... hennes och Mattias arbetsdagar är helt abnorma , men de klagar aldrig. De jobbar på. 22 arbetstimmar per dygn om så krävs (vilket det har gjort några gånger)   Är det NÅGRA som borde få priset "Årets företagare" så är det just Dem. 


Vi följdes åt på stan en kort sväng innan jag skjutsade henne till jobbet. Flera bröllopstårtor som måste förberedas genom att tillverka blommor och dekorationer. Jag skulle ju shoppa, och gjorde det åxå. 1200 kr på apoteket - mediciner och en förpackning batterier till hörapparaten.  Åkte upp på Solbacken efter att ha lämnat Pernilla på jobbet. Där skulle jag köpa blommor till balkongen ... men hittade inte direkt det jag sökte , men gick in på Lindex och hittade lite kläder istället. Så .... de pengar jag fick in igår, dvs skatteåterbäringen, de är slut nu :)  Men ack så värt varenda krona, det jag handlat idag :)


När jag kom hem, gick jag ut med hundarna. Varmt. Väldigt varmt. Hade tänkt sitta på balkongen en stund, men det var alldeles för varmt. 


Nu har jag hunnit prata med min bästa kompis Annica i telefon åxå. Strax dags för en runda med hundarna, sen någon form av middag. Tror att det blir lax ikväll :)


Tjing så länge

Av maria tafvelin - 5 juni 2014 09:35

Jag tror att Meniére har gått hem till sig!!!! :) :) :)    


Jag vet att de flesta som hänger med i bloggen uppskattar de allra flesta av mina inlägg :)  De allra flesta som hänger med i bloggen, vet att jag blandar både positiva och negativa inlägg, det är glädje, sorg, ilska, och i vissa fall "tyckasyndommig"  Så har det varit sedan jag startade blogga för snart 4 år sedan, och så kommer det att fortsätta vara :)  Vet åxå att vissa har svårt att lixom låta bli att läsa bloggen, trots att de bara blir irriterade. Självplågare kanske :)  


Kommit in från underbar morgonpromenad. Det verkar bli varmt idag. Inte klarblå himmel dock. Efter kaffe och lite fippel ska jag åka ner på stan en sväng. Jag har hittat en perfekt present till Pernilla som hon ska få på söndag då hon fyller år :)  Sen ska jag köpa in lite annat smått och gott har jag tänkt. 


Står i mitt supersöta lilla kontor och dricker kaffe. Jag tog sovmorgon idag, och kommer att göra det i morgon åxå :)


Äh, jag startar dagen med en liten sång från #spotify såhär på morgonen:


Gomorron!

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards