Alla inlägg den 10 juni 2014

Av maria tafvelin - 10 juni 2014 19:10

Du ska älska din nästa såsom du älskar dig själv. Fast ... du måste älska dig själv före du kan älska någon annan.  Ibland blir det komplicerat det här med att älska. Eller, rätt så ofta faktiskt.   Ta bara det här med att älska sig själv. 


Eller, om vi börjar med: VAD är det man älskar hos människor?   Personlighet? Utseende? Humor?   ... eller VAD?


VAD ska man älska hos sig själv?   Personlighet?  - jo, den älskar jag faktiskt. .... eller? nämän, inte alla delar av den.  Utseende? - Nej, inte i nuläge ... eller .. ibland faktiskt. Eller ... älskar var väl att ta i, men ..... Humor? Jomen DEN är väl utmärkt ?!   .... ibland ... kanske inte alltid .... 


Ok . Då fortsätter vi tänka. 


Du måste älska dig själv innan du kan älska någon annan. 


JO, jag älskar mig själv .... ibland. INte alltid. Gudarna ska veta att jag inte alltid är så lätt att älska, så svaret är: Jag älskar mig själv, men inte alltid. 


Älska din nästa som dig själv.

Ja, det är ju precis det jag gör!  Ibland älskar jag Dig, ibland lite mindre, ibland står jag inte ut med dig, ibland blir jag så förbannad på dig så jag nästan går av på mitten. 


Så .... det här med att älska, både sig själv och andra, har många aspekter. Det är inte svart eller vitt ... Kärlek är komplicerat, även om kärleken handlar om den till en själv. 


Hur GÖR man då för att stå ut med sig själv, om kärleken till sig själv  tar slut?


När kärleken till andra tar slut, så kapar man kontakten. Man blir ex. Men .... hur gör man om kärleken till En själv tar slut? Alltså ... När man gör saker som man egentligen inte vill göra, som man inte tycker är ok? HUR gör man slut med sig själv?  Alltså, känslomässigt?  


Kan man bli sitt eget Ex?



Av maria tafvelin - 10 juni 2014 15:01

Efter en Bra dag på jobbet ..... förresten .... vad är en Bra dag på jobbet?  Ja, det kan ju vara en massa olika saker :)  men just Idag var det att

- flera kunder ringde och hade frågor som jag med enkelhet kunde besvara och hjälpa dem med. De blev superglada, det blev jag åxå.

- jag lärde mig helt själv, några nya saker vid datorn som jag kommer att ha stor användning för :)


De allra flesta dagar på jobbet, är BRA dagar :)   De dagar det varit mindre bra, är de dagar då man fipplat fel med ordrar ..... ja .... mer var det visst inte .... och det är ju så marginellt lite, dvs sällan det händer .... så det ska man nog inte ens ta upp .... fniss


Jag älskar mitt jobb :)   Jag har nog älskat alla jobb jag haft faktiskt. Det är väl just för att det finns nåt positivt i allt :)  Det gäller bara att fokusera på Det, svårare än så är det inte :) Man lär sig nåt nytt varje dag, vilket jobb man än har, och nya lärdomar är alltid positivt. 


Efter den braiga arbetsdagen blev det lunch med Pernilla och Matte på Truckgatan. Har sagt det tidigare, säger det igen - Supergod mat :)  Efter lunchen begav jag mig hem och tog en dryg timmes promenad med hundarna. Åh va Paddy sprang ! Nedanför Scharins har de schaktat fram stora ytor nu, och där drog han repor som inte var av denna värld. Hela Paddy strålade av lycka när han kutade, det är så himla kul att se :)  Ja, Kelly sprang som en dåre ibland hon åxå .... medans Molly ..... nosade efter nåt ätbart i lugn och ro. 

       


Det var faktiskt lite sol även fast det ser lite mörkt ut på fotona. Det var såpass varmt att jag var tvungen ta av mig till bara t-shirt i alla fall. 


Nu ligger hundarna och slappar efter rundan. 


Hörrni .... det här med att ständigt måsta slåss. Mot fördomar, skitsnack, okunskap, idioti .... det tar massor med energi för massor med människor. Visst är det onödigt!  Tänk om människor bara kunde acceptera och respektera, behandla andra på ett bra sätt. Då kunde alla få lägga energi på annat än att bemöta skitsnack. 


Nu ska jag fippla lite. Tjing så länge :)



Av maria tafvelin - 10 juni 2014 06:32

Jodå, dagarna kutar iväg. 2011 det här datumet, var det nära 30 grader varmt, och hade varit det i ett par dagar. Jodå, jag beskrev hur jävulskt mycket för varmt det var :)   Idag är det inga bekymmer med att det är för varmt i alla fall, det finns alltid NÅT att glädjas över .... fniss. 


När väckaren ringde kl 6,  gick det faktiskt lite trögt. Jag snoozade, vilket jag inte brukar göra ... och hips vips så känns det som att jag måste pinna på lite så att jag inte hamnar i tidsnöd innan jag ska iväg på jobbet. Idag är det tisdag, och det brukar vara en rätt så lugn dag. Fast, det brukar måndagar vara åxå, men gårdagen var inte speciellt lugn. Nåja, man tar det som det kommer :)


Nu har jag varit ute på morgonrundan. Underbart skönt promenadväder! Nu blir det en snabb frukost, sedan iväg. Ha en bra tisdag!


Äh, vi tar en morgonsång med #spotify





Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards