Alla inlägg den 11 juni 2014

Av maria tafvelin - 11 juni 2014 22:18

Idag fick jag då mailet jag väntat på, från blogg abuse. Det finns alltså INGA inlägg på min gamla blogg, som trackasserar eller hänger ut någon person.   Jag vet. Det har jag vetat hela tiden, men nu är det lixom klarlagt även från deras håll. 


Som jag skrev tidigare, HADE jag gjort något fel, brutit mot blogg-regler, och fått bloggen nerstängd, så skulle jag acceptera det och gå vidare. Nu visade det sig att anklagelserna var helt felaktiga, och därför är ju bloggen sedan en tid öppnad igen. Det fanns alltså inget fog för anklagelserna. 


Att människor känner sig påhoppade och trackasserade .... behöver inte nödvändigtvis betyda att de HAR blivit påhoppade och trackasserade.  


Skönt ändå att få sätta punkt och få bekräftat att inget felaktigt finns publicerat på min gamla blogg.   Nu har jag ju dock gått över till den här bloggen, som jag trivs oerhört bra med :)   Visst, jag går tillbaka och läser i min gamla, precis som många av er åxå verkar göra :)  Som jag skrivit tidigare - använder den som en dammig bok på biblioteket :)   Helt underbart att kunna gå tillbaka 4 år och kolla väder och vind ... hur tänkte jag då?   Jag är jätteglad över den möjligheten :)


Nu är det hög tid att göra kväll här. Hoppas du haft en bra dag, och att du fyllt den med nåt värt :)


Gokväll

Av maria tafvelin - 11 juni 2014 15:04

Superbra dag på jobbet :)  Känner mig stolt över mig själv gällande jobbet. Jag VET att jag gör ett bra jobb :)   

Känner mig stolt över mig själv som instruktör på hundkurserna. Jag VET att jag gör ett bra jobb där. 


Det här att känna stolthet ..... en underbar känsla.  Jag känner mig även Stolt över mina barn. Pernilla - ni fattar nog inte vilka kliv hon tagit i livet. Att vara delägare i ett bageri, att vara ansvarig för bland annat bröllopstårtor och mycket av design på bakverk ... Att vara chef för mer än en handfull människor ... Jag är så oerhört stolt över henne, så det kan ni inte fatta. 


Hannah, min lilla virrpanna. Hon har visat sig vara en HELT otrolig människa! Hon har flera jobb, hon är driftig, omtyckt, bangar inte för nåt. 


Mina underbara tjejer !!!! Oj vad jag är stolt över Er!!!!


Jag är inte bara stolt över mig själv och mina tjejer, jag är även stolt över min bästa kompis Annicas tjejer. Stina, som nu står på frisersalongen Hufvudsaken som frisör. Bra jobbat STina!  och hennes lillasyster Jenny ... Vilja, envishet, åsikter ... styrka. BRA JOBBAT Jenny !!! Jag är stolt över Er båda !!!


Jag är stolt över mina bröder, brorsbarn, kusiner, kusinbarn .... jag är stolt över Sofia, Sallys nya ägare, som tagit studenten och som hanterar hundarna på ett underbart sätt. 


Kanhända är jag en av de mest stolta människor jag Vet. Det känns bra :)


Efter jobbet blev det en 45 minuters runda med hundarna i full sol. Varmt!   Nu har det mulnat på, och det känns lite skönt :)


Nu ska jag förbereda middag. Tjing så länge

Av maria tafvelin - 11 juni 2014 07:15

Underbar onsdagmorgon. Sol och 13 grader, perfekt promenadväder. Jag drack mina tre koppar på rekordtid, då jag ville ut tidigare för att hinna längre rundan.  Nu har jag precis ätit frukost, och den var himla god :)

 


Förresten, på tal om att äta. Till middag igår tänkte jag äta fransk löksoppa. Jag köpte en sån där pulversoppa förra veckan för jag tänkte det skulle vara gott att smaka den. Kokade den igår afton, men vet ni så helvetiskt dåligt det var. Det gick inte att äta. Det var bara att kasta bort. Huvva och urk. 


Nä, nu ska jag gå och fluffa till frisyren, sen åka på jobbet. Ha en bra dag hörrni, och fyll den med nåt värt!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards