Alla inlägg den 19 juni 2014

Av maria tafvelin - 19 juni 2014 21:03

Vilken härlig dag jag haft !  Efter lunch och svängen ner på stan, städade jag lite, sen tog jag hundarna på ytterligare en timmes promenad. Jag laddade ner appen "Gå för hjärtat" i morse, och har fixat 10 kr till hjärtforskning idag, bara genom att promenera :)


Jag ska snart ta ut hundarna på kvällspinket .... men har fastnat framför en film på tv. Näthat handlar den om. Tänk er för, ni som anonymt attackerar människor på nätet. Om hat eller bitterhet kommer från en människa som man vet vem det är, kan man hantera det på ett helt annat sätt än om det kommer från okända anonyma. Ni borde se den filmen ni åxå, ni som beter er så. 


I morgon ska jag upp kl 6 för att packa, dricka kaffe, ta ut hundarna, lasta bilen och åka iväg in till stan och möta upp Hannah och Robban. Vi ska ta alla hundarna med oss och åka till Högnäs :)  Ska bli jättekul :)  


Hoppas du haft en Bra dag och att du kunnat fylla den med nåt värt :)



Gokväll

Av maria tafvelin - 19 juni 2014 10:46

Idag är det torsdag, och jag är ledig :)  I morgon har vi ju stängt på jobbet, så därför blir det som fredag på jobbet idag, och fredagar är jag ledig :)  Jag är ledig även i morgon och på lördag, så, även om jag inte ogillar att jobba, så ogillar jag inte att vara ledig i tre dagar heller :)


Från och med på måndag jobbar jag eftermiddagskontoret, eftersom min kontorskollega går på semester. Ha en härlig semester Carina! Hoppas du får lagom varmt, men sol :)


Igårkväll var det sol. Jisses så vackert det var. Strax efter kl 20, tog jag den här bilden

 


Idag blev det en timmes promenad vid vattnet. Kelly hittade en torkad fisk som hon med stolthet bar. När vi kom upp till storvägen och jag skulle koppla henne, bytte hon glatt bort torrfisken mot en bit torkad kycklinghjärta :)

       


Nu ska jag äta lite frukost och sen bege mig in till stan en sväng. Måste på apoteket och hämta ut mer medicin, och sedan köpa hundfoder. Förbi på affärn sen när jag kommer hem, och sen småstäda lite :)


Ha en superbra Torsdag allihop! :)

Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards