Alla inlägg den 24 juni 2014

Av maria tafvelin - 24 juni 2014 21:13

Att sakna. 

Oj vad jag kan sakna dig. Allt vi delade, allt vi hade tillsammans, vi kämpade .... jobbade .... svettades ... Peppade. Nu är det lixom så .... beige. Färglöst. Utan udd och krut. Hur blev det så?   Vart tog du vägen?  Inte lät du dig väl skrämmas av idioter som vill dig illa? Nog ser du väl bortom den idiotin! Visst fattar du att ditt värde är större än deras skitsnack?!   


Jag vill ha dig tillbaka! Capisch!!  Jag vill ha tillbaka den där taggade bruden som kämpar in i kaklet!   Jag vill ha tillbaka den där tjejen som tar i tills det smakar blod i munnen och musklerna värker. Jag vill inte ha den där, förvisso trevliga, men blekfeta kärringen som sitter i gungstolen och ojar sig.


Jag vill ha tillbaka hon som vågar säga ifrån, som vågar stå upp för, inte bara sig själv utan åxå andra. Jag vill ha tillbaka den där som inte backar för att säga vad hon tycker och tänker. Jag vill ha tillbaka henne. NU!


Maria Tafvelin, kom tillbaka, jag saknar dig. 

Av maria tafvelin - 24 juni 2014 10:57

Dagen i dag är en märklig dag.

Den är din.

Gårdagen föll ur dina händer.

Den kan inte få mer innehåll

än du redan givit den.

Morgondagen vet du ingenting om.

Men dagen i dag har du.

Använd dig av det.

I dag kan du glädja någon.

I dag kan du hjälpa en annan.

Dagen i dag är en märklig dag.

Den är din.

 

 

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards