Alla inlägg under juni 2014

Av maria tafvelin - 15 juni 2014 11:36

Idag har jag startat upp en ny grupp i vardagslydnad. Jag insåg snabbt att jag måste göra en "svårare" kurs, då alla ekigpage redan var såpass långt fram i kunnande.  Det blir skoj :)


Nu ska jag gå en prommis med hundarna, sen åker jag på jobbet.  Ha en Skön söndag :)

Av maria tafvelin - 14 juni 2014 21:20

Underbar dag! Sol, men inte alltför varmt. Helt perfekt med andra ord :)    Efter morgonrundan diskade jag undan efter gårkvällens bravader, sen blev det att vila soffa lite .... kan inte påstå att jag kände mig sådär jättepigg .... fniss. Igårkväll kändes det såhär: 

 

Den söta partygrodan fick jag av min bästa kompis Annica igår :)


Mitt på dagen blev det  en 1.5 timmars promenad i underbart väder. Vi gick förbi Joy-peak-området. Så sjukt mycket folk! Kul att det blev bra väder i år, förra året regnade det och var svinkallt. 


Till middag blev det paj och sallad :)

 


Sitter i soffan nu och lyssnar på #spotify samtidigt som jag slögluttar på TV. Nyss spelades Magnus Ugglas "Vild och skild" ... jag tänkte "feg och anonym"  


Tänk att det finns de som är så fega att de enbart kan uttrycka sig anonymt. Jo, tänker nu på de kommentarer jag får på bloggen (bloggarna)   Hur kan det någonsin komma sig att någon människa ens INBILLAR sig att man ska ta deras anonyma kommentarer på allvar?  Fattar inte ... men det finns muppar, idioter och fegskitar lite här och där :)


"I am a champion and you´re gonna hear me roar"      Kul låt .... refrängen fastnar lätt :)


Nu är det Jon Henrik, och jag ryser. 


Strax dags för kvällsrunda, sedan är det bara att styra ner nattmössan över luggen och krypa isäng. I morgon drar en ny vardagslydnadskurs igång, sen är det några timmars jobb. En ny arbetsvecka börjar med andra ord :)


Hoppas du haft en Bra dag, och att du kunnat fylla den med nåt värt. 


Gokväll

Av maria tafvelin - 14 juni 2014 15:28

Nä .... jag måste erkänna för er att jag inte varit 100 % ärlig, och jag mår såpass dåligt över det, att jag känner att jag måste berätta. 


Ni vet, min gamla blogg, som blev avstängd ett tag för att jag trackasserade och hängde ut en privatperson. Jag raderade två inlägg i den bloggen. 


När bloggen stängdes ner, fick jag ett mail av blogg abuse, där jag ombads ta bort inlägg som trackasserade och hängde ut privatpersoner. Jag frågade vilka inlägg det handlade om, då jag naturligtvis inte står över lag och bestämmelser. Jag fick inget svar på det mailet, men fick tillgång till bloggen för att radera och jag började gå igenom bloggen. Jag raderade Ett inlägg, där jag i ren och skär ilska, publicerat en facebook-konversation. Efter ytterligare mailkontakt med abuse, fick jag veta att det inlägg det handlade om, var skrivet i februari med rubriken "Varför blir en del fittor så bittra" Det stred mot reglerna för att det var obcent.   Hur jag i det inlägget trackasserat och hoppat på någon, fick jag aldrig något svar på. 


Jag raderade det inlägget åxå, även om jag inte fick något svar. Bloggen öppnades sedan och jag fick veta att om de hittade ytterligare något inlägg som stred mot villkoren, skulle de höra av sig. Jag fick ju mail häromdagen att de inte hittat något. 


Så, jo, jag har raderat två inlägg i gamla bloggen. Jag ber om ursäkt att jag vilselett er genom att säga att jag aldrig gjort något fel. Detta har tärt på mitt samvete, och det känns bra att erkänna att det var precis såhär det var. Jag är inte perfekt. Det har jag aldrig heller påstått. Jag är precis som Du, helt vanlig. Men, jag vill be om ursäkt för att jag inte varit 100 % ärlig.  Jag kan passa på att be om ursäkt till de som känner sig felaktigt behandlade av mig. Jag vill ALDRIG behandla någon felaktigt. Jag vill behandla alla RÄTT.   Rätt utifrån hur andra beter sig mot Mig. 


Sådärja, då var det utrett. Känns bra. 


Tjing så länge

Av maria tafvelin - 14 juni 2014 08:15

Oj vilken kväll det blev igår!   Jag tror att klockan var kring 2 när alla åkt hem. Jag vet inte riktigt om jag är helt nykter än faktiskt. Jag var nog inte det när jag stängde ytterdörren om de sista gästerna heller, för när jag klev upp i morse så stod dörren på vid gavel. Alltså, riktigt hel-öppen. Tidningsbudet må ju ha undrat .... 


Gick då allt enligt planerna? 

- jo, nästan :)


Vi började uppe i lägenheten, där Stina bjöd på fördrink. Supergod! Sedan bar vi ner maten till lusthuset. Vi var alla rätt så förvånade att allt hade gått så bra, men jag hann inte riktigt ända fram till lusthuset med pajen, så åkte den i backen.  Landade fel väg åxå naturligtvis.   Nåja, lite grus och gräs har ingen dött av, och jag är glad att ingen tuggade sönder någon tand :)   Vi hade ju även smörgåstårta, sallad och tunna pannkakor, så ingen behövde svälta ihjäl i alla fall .... men .... fniss ..... ja ... fniss ..... det är sånt som händer :)


Till efterrätt blev det tårta :)  En söt liten grodtårta med rabarbermousse.    Jenny hade fixat en musiktävling bestående av tre olika delar. Jag kom sist :)


Vi pratade och skrattade hela kvällen, och jag höll på att smälla av när jag såg att klockan var 01.  Det blir en dag i maklig takt kan jag säga. Jag kör igång nu med tre koppar kaffe så får vi se.   


Ha en Bra Lördag!

           

Av maria tafvelin - 13 juni 2014 14:47

Ikväll händer det!  ÄNTLIGEN har vi hittat en kväll då vi kan träffas, jag och alla brudarna :)    Jag har fipplat med förberedelser inför kvällen, och det ska bli så himla KUL !


Det har småregnat och storregnat hela dagen, men nu klarnar det upp :)  Oj .... måste kanske ut till lusthuset och stänga värmeelementen.... annars kläcks vi väl ... .fniss. 


Jo just ja, jag glömde visa er foton från igår, så de kommer här istället :)  Det första är från eftermiddagsrundan, och det andra är från kvällsrundan kl 22.20

 


Nu ska jag ta en runda med dem innan jag fortsätter förberedelserna inför kvällen.


Ha en härlig fredagkväll vettja :)  

Av maria tafvelin - 12 juni 2014 22:45

Det börjar dra ihop sig till läggdags. En jättehärlig dag är slut. Kvällsrundan som jag kom in från för en stund sedan, var magiskt vacker, med en stilla kvällssol. 


Här, i min nya blogg, är jag än mer noga med att INTE publicera anonyma kommentarer, så du anonym som nyss kommenterade ....   det är bara pinsamt. Riktigt pinsamt. Men .... välkommen när du vågar stå för vad du säger :)


I morgon kväll är det ju tjejkväll här, och jag ska ordna en del grejer i morgon inför den stora kvällen :)  Det ska bli HUR kul som helst, och jag ser verkligen fram emot det. 


En annan sak jag ser fram emot, är att jag startar en ny vardagslydnadskurs på söndag :)  En ny grupp, nya utmaningar. Det ska bli superskoj!  Skulle även vilja gå kurser med mina egna hundar, och har kollat på en instruktör som finns här i stan som verkar bra.  Spårkurs med Molly eller Paddy kanske?  Inte viltspår, utan personspår.  Tror faktiskt på Molly där. Hon älskar ju att nosa sig fram till både det ena och det andra, så det skulle nog passa, fast, skulle vilja gå något med Paddy åxå. Ska grunna vidare på det där :)


Hoppas du haft en bra dag, och att du lyckats fylla den med värda grejer. 


Gokväll

Av maria tafvelin - 12 juni 2014 15:55

Torsdag eftermiddag. Jag har gjort helg. Det är inte så att jag säger det med entusiasm för att jag vill slippa jobba, det är nästan tvärtom. Däremot är det kul att det är fredag i morgon, för då blir det tjejkväll i lusthuset :)


Pernilla, Hannah, Bästa kompisen Annica och hennes döttrar Stina och Jenny kommer hit :)  Vi ska äta middag ute i lusthuset, och snacka strunt och allvar hela kvällen :) Jag ser verkligen fram emot det!


Tänk ändå vad solen kan tränga igenom. Även om det finns en babiljard moln på himlen, så hittar solen ändå nånstans att sticka fram :)


Det är inte kväll ännu .... bara eftermiddag. Ska fippla lite så hörs vi sen :)


Tjing så länge

Av maria tafvelin - 11 juni 2014 22:18

Idag fick jag då mailet jag väntat på, från blogg abuse. Det finns alltså INGA inlägg på min gamla blogg, som trackasserar eller hänger ut någon person.   Jag vet. Det har jag vetat hela tiden, men nu är det lixom klarlagt även från deras håll. 


Som jag skrev tidigare, HADE jag gjort något fel, brutit mot blogg-regler, och fått bloggen nerstängd, så skulle jag acceptera det och gå vidare. Nu visade det sig att anklagelserna var helt felaktiga, och därför är ju bloggen sedan en tid öppnad igen. Det fanns alltså inget fog för anklagelserna. 


Att människor känner sig påhoppade och trackasserade .... behöver inte nödvändigtvis betyda att de HAR blivit påhoppade och trackasserade.  


Skönt ändå att få sätta punkt och få bekräftat att inget felaktigt finns publicerat på min gamla blogg.   Nu har jag ju dock gått över till den här bloggen, som jag trivs oerhört bra med :)   Visst, jag går tillbaka och läser i min gamla, precis som många av er åxå verkar göra :)  Som jag skrivit tidigare - använder den som en dammig bok på biblioteket :)   Helt underbart att kunna gå tillbaka 4 år och kolla väder och vind ... hur tänkte jag då?   Jag är jätteglad över den möjligheten :)


Nu är det hög tid att göra kväll här. Hoppas du haft en bra dag, och att du fyllt den med nåt värt :)


Gokväll

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards