Alla inlägg den 3 juli 2014

Av maria tafvelin - 3 juli 2014 22:00

Det har varit lite regnigt idag ... till och från alltså. På jobbet var det dock strålande sol :)   Jag har älskat alla mina jobb hittills ... men det här är nog ett strå vassare än alla andra jobb trots allt :)

Efter jobbet, en runda med hundarna .... mat ... lugn och ro ...... och nu är det dags för kvällsrunda med hundarna och sen isäng. Jag har ändrat mig förstår ni ... jag tar inte helg nu, utan jag jobbar i morgon åxå, och då börjar jag kl 8 :)


Hoppas du haft en bra dag! Jag har en hel del tankar ... men de får vänta, för jag måste ta ut hundarna, och sen krypa isäng :)


Gokväll

Av maria tafvelin - 3 juli 2014 10:14

Igårkväll började det regna, så kvällsrundan blev en kort variant. De här vovvarna trivs INTE ute i regn ... fniss.  I morse vaknade jag kl 6 och kunde inte somna om, så jag klev upp och kokade kaffe. Tre koppar senare och med regnet smattrande härute, samt med sovande hundar och en ostadig känsla i skallen, kröp jag ihop under täcket hos hundarna igen. 9.30 kändes det som att det var dags att börja röra på sig, så då klev jag upp. Fick inte med mig någon på den manövern, men när jag klätt på mig och talat om för hundarna att det slutat regna, då gick det bättre :)


Jag tycker synd om er som har semester och hade förväntningar på en solig och varm period. Förra året var det ju himla varmt i början av Juli, och det hinner ju ändra sig och bli varmt den här Juli åxå, vi är ju bara 3 dagar in i månaden ännu :)  Det är inte mycket mygg i alla fall :)  


Juli månad. den 13:de firar jag att jag bloggat i 4 år, och den 15:de att jag jobbat 1 år på Wallins Kafferepet :)   Det ska firas ordentligt! :)


NU ska jag fixa lunch, sedan väntar jobbet. Ha en Bra dag, och fyll den med nåt värt!

Gomorron

       



Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards