Alla inlägg den 6 juli 2014

Av maria tafvelin - 6 juli 2014 20:31

Har nyss lagt på luren ... har pratat med älskade Storebror Nisse i 50 minuter :)  Det är faktiskt länge sedan vi pratade så länge, och det var så himla roligt :)


Vet ni .... det är 24 grader nu. Klockan är 20.30   När jag kom hem från jobbet kring 17.30 var det 25 grader. Klarblå himmel. Sol.   Varmt. Väldigt, väldigt Varmt. Det ser ut att bli väldigt väldigt varmt även dagarna som kommer. Jag unnar er det, som vill ha det :)   Själv styr jag det så att jag ställer väckaren lite tidigare, så vi hinner ut INNAN det blir så himla varmt :)  


Jag kör lixom dagen baklänges .....   fniss.  Före jag åkte till jobbet var jag ute med hundarna .. och innan det hade jag hundkurs. Eller, det hade jag inte egentligen, för det var för få deltagare som dök upp. Vi skulle träffas på Konsum kl 10, och när jag kom dit var bara Sanne där, med sin rottweiler Castor. Alltså. Om man bara haft förstånd att filma alla deltagare när de kommer på kurs första gången, och sedan varje gång ..... så att de själva verkligen förstår vilken skillnad det blir på kort tid. Det här ekipaget har gått från noll till ... ja ... en väldigt hög siffra, bara på några veckor. JÄttekul !!!  


Vad som var mindre kul var att förutom Sanne, var det bara en deltagare som dök upp. Den deltagaren har jag förra veckan delgivit mina tankar om dennes metoder med sin hund, och att det inte är acceptabelt. Denne deltagare blev från och med idag utesluten ur gruppen, samt anmäld till LS.   Jag har ALDRIG varit med om tidigare under de år jag hållit hundkurser, att jag känt mig nödgad att anmäla en hundägare till LS, eller att utesluta denne ur gruppen. Jag tror att jag befinner mig i chock fortfarande. Eller, inte bara TROR. 


Jag måste ventilera det här med en hundmänniska känner jag. Annars kan jag inte somna ikväll. 

Tjing så länge

Av maria tafvelin - 6 juli 2014 09:08

När man kollar på inlägget jag skrev igårkväll, kan man få för sig att jag skrev det kring 9 på morgonen, för det är så det  står under rubriken. Naturligtvis stämmer det inte :)   Det var bara det att jag påbörjade ett inlägg kl 9 på morgonen .... men skrev bara nån rad, och sen blev det så mycket annat, så jag skrev aldrig klart. Jag fortsatte alltså på det inlägget igårkväll :)  Då var DET utrett :)


JÄdrar hörrni, idag är det varmt! Det blev en stilla, långsam 40 minuters runda med hundarna nu på morgonen. Jag hade ställt väckaren på 7 för att hinna ut innan det blev för varmt ... men hur jag nu såsade på så hann klockan bli kvart över 8 innan vi gick.   Kl 10 börjar hundkursen .... gäller att vi försöker hålla oss i skugga så gott det går. Det kommer rent att bli Hett tror jag. 


Människor är fantastiska på många sätt, och Idiotiska på minst lika många sätt. Säger bara det. 


NU blir det söndagsfrukost, sen hundkurs, sen jobbet :)  Ha en Bra dag i värmen!


Gomorron

 

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards