Alla inlägg den 17 juli 2014

Av maria tafvelin - 17 juli 2014 22:36

Kom nyss in från kvällsrundan med hundarna. Åh så härlig kväll jag har haft !  Efter en supergod laxsallad

  så har jag småfipplat med förberedelser inför helgens hundträffar, tränat Kelly och Paddy, kollat på tv .... och sen blev det läge att gå ut på balkongen. ÅÅHHHH så härligt !!!! Alldeles lagom temp .... Jag satt och läste en bok .... Paddy höll koll ..... 


   


Fick nån slags flashback när jag idag kollade på facebook. Jag har en vän, som i sin tur har en vän .... som tidigare blockerat mig , och för ett antal år sedan skickade fruktansvärda mail till mig (när jag blev tvungen fatta beslutet att avliva Ziggy)   Nåja. När jag såg hennes namn, minns jag att hon hånfullt skrev om mig: Har man ingen att umgås med, säger ju det något om den människan. (med hänvisning om att jag inte så ofta umgås med någon)


Jo, jag vet och förstår att det ses som .... udda, att jag mest håller mig för mig själv, men .... jag har alltid varit sån. Jag har Aldrig umgåtts speciellt mycket. 

- men inget är värt nåt, om man inte har någon att dela med .... har jag läst nånstans. Men ... Jag delar ju med er, varenda dag :)


Skämt åsido. Visst. Jag hoppas och önskar att mina tjejer aldrig blir ensamma, åtminstone inte för resten av livet. Att sitta ensam mest jämt (om vi nu bortser från hundarna) passar inte alla. Alla fixar inte att spendera all tid med sig själv. Alla fixar inte att sköta allt själv. Alla fixar inte att både diska, tvätta, laga mat, gå ut med hundarna .... alldeles själv. Alla fixar inte att fatta alla beslut själv. Alla står inte ut med att spendera både veckor och helger i sitt eget sällskap.   


Jag trivs bra i mitt eget sällskap. Jag trivs bra med att fixa allting själv. Jag har inget emot att själv fylla mina vardagar och mina helger med värda grejer, utifrån vad JAG tycker är värda grejer. Jag är, och har alltid varit ... en varg. En ensamvarg. Det finns lixom inget tragiskt eller negativt med det, utan ... det är bara sån jag är. Kommer jag alltid att vara det? - Ingen aning. Man vet aldrig vad som händer i livet, och tur är väl det :)    Men .... just Nu är det så, och det är helt ok för mig :)  Jag trivs med det  :)  


så, Låt vargarna Leva. Alltså, ensamvargarna :)


Gokväll



Av maria tafvelin - 17 juli 2014 13:58

Efter en fantastiskt kul dag på  jobbet, följde  en varm kort promenad med hundarna, sedan körde jag lite godissök ute på gården. Paddy .... han är min egen lille Forrest ... Forrest Gump. Mitt i godisletandet så MÅSTE han bara springa lite. Det finns nog ingen som älskar att springa, lika mycket som Paddy :)


 

Nu har jag tagit helg förresten. Ska sätta mig i soffan hos vovvarna och klappa dem en stund medans jag planerar upp eftermiddagen och kvällen :)


Det är såpass  varmt att balkongen inte funkar ... ännu i alla fall. Ikväll kanske? :)


Tjing så länge!

Av maria tafvelin - 17 juli 2014 07:14

Nyss inkommen från en 40 minuters härlig morgonrunda med hundarna. 16 grader och dimma .....  så himla skönt! Det är så mycket syre i luften, att man knappt behöver andas, det lixom trycks upp i näsan på en av sig självt :)


Strax dags för frukost, sen är det bara att fixa luggen och åka på jobbet. Jobbar till kl 12, sen tar jag helg :)  


En söndag i slutet av Augusti är jag ombedd att komma på brukshundsklubben i Malå och hålla en kursdag :) Hur kul är inte DET ?! 


Nä, nu måste jag börja rotera, Ha en bra dag hörrni. Kom ihåg att fylla den med nåt värt :)


Gomorron

 

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards