Alla inlägg den 18 juli 2014

Av maria tafvelin - 18 juli 2014 21:36

Idag har jag, förutom morgonrundan ni redan läst om, städat, vilket ni redan visste att jag skulle göra :)  Kvällen hade jag en plan för ... jag skulle sitta med ett glas rött vin ute på balkongen och fortsätta läsa ur den bok jag påbörjade igår : "Tätt intill dagarna" av Mustafa Can   Jag riktigt längtade till kvällen, då jag kunde sätta mig på balkongen och läsa .... på dagarna kan man typ inte sitta där, då är det för varmt ... och jag hade en bild framför mig .... nersjunken i min fina fåtölj ... precis som igårkväll. 


Jo, jag läste ett kapitel, och det var helt underbart ... men sedan var det som att magin försvann. Jag tog hundarna och gick ut istället. Ingen lång promenad, utan en kort sväng, men jag satt i gräset och släppte hundarna .... de sprang runt lite ... sen kom de och la sig bredvid mig och vi bara .... Var. 


Det finns för- och nackdelar med precis ALLT! Så är det. När jag gått upp rätt mycket i vikt, upptäcker jag något som jag aldrig haft förut  - jag har bröst helt plötsligt :) Lite småkul faktiskt :)  ... om det är värt det? Nja, det vet jag inte, men jag glädjer mig väl så länge de finns där :) :) Man må väl försöka hitta det positiva i allt som sker :)


Nu är det spotify och inte boken, som råder ... fast inte så länge till .... snart är det gonatt härifrån, då jag i morgon ska vara pigg och alert för att köra stadsträning med hundgrupp :)  Lyssnar på musik en stund till ändå ... bara för att klockan inte är så mycket .... 


Hoppas du haft en bra dag, och att de val du gjort ... har varit värt det. 


Gokväll

Av maria tafvelin - 18 juli 2014 10:41

Nyss inkommen från morgonrundan med hundarna. Det blev 5 km långa vackra kanotstigen. Tur att det är skugga åtminstone genom skogspartiet av promenaden, annars har jag kläckts mer än jag redan gjorde. Det blev rejält varmt innan vi var hemma. 


           


Nu ska jag börja städa, eftersom det är fredag och städdag här i min supersöta lilla lägenhet :)   


Inatt har jag blivit biten. Jag vettefan vad jag blivit biten AV, men det är som stora kliande bölder. En på skinkan, en vid fotknölen, en på höften och en på axeln. Inatt kanske jag måste hålla mig vaken för att se vad det är för slags fän som flyger in här och så aggressivt attackerar mig  :)


Nä hörrni, ha en bra dag. Det ser ju enligt prognosen ut att bli kring 23 grader, det är 20 nu. Tillräckligt alltså, men sen följer en hel vecka där det landar på kring 30 enligt prognos. Låter illavarslande, men man får ta dagen som den kommer :)


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards