Alla inlägg den 25 juli 2014

Av maria tafvelin - 25 juli 2014 14:45

Kl 11 begav jag mig ner till tvättstugan och fyllde maskinerna. Eller, fyllde var väl att ta i ....  på 40 grader tvättade jag två linnen och mina trekvartsbyxor, på 60 en omgång sängkläder, två handdukar och lite underkläder.   Efter det pratade jag med Pernilla, och det blev så att jag hastigt drog iväg dit och käkade räkmacka till lunch på deras balkong,. 

  En del kanske känner igen storleken på räkmackan, den kommer från Kajutan. De köper ju brödet till mackorna hos oss på Wallins Kafferepet, och då brukar de bjuda oss som jobbar där, på en räkmacka. 

- Ska vi dela, frågade jag Pernilla. 

- Nää, vi tar var sin hel. 


Det är inte ofta man kastar bort ett drygt halvkilo räkor, men vi orkade bara halva mackan var, sen var det stopp. 


Efter lunchen åkte jag till blomsterlandet och köpte blommor. I min skalle har jag gjort om på balkongen minst en babiljard gånger, och ändrat mig lika många gånger. Nu gjorde jag slag i saken och började köpa in lite blommor i alla fall. Jag har tänkt skapa en liten trädgård häruppe, och i höst när det reas perenner, kommer jag att köpa. 

Kom hem, gick förbi tvättstugan för att hänga tvätt, upp, ta ut hundarna, plantera om några av blommorna 

 


Sen fick jag panik i värmen och var tvungen gå och duscha. Jag har hämtat upp tvätten .... det är 10 minuter kvar av tvättiden .... tittar ut genom fönstret och kikar på mina nya blommor ..... och får syn på ......

MATTJÄVELN ...... alltså HALLMATTAN !!!!!    Nämän VAFAAAAN !!!!  Det var ju DÄRFÖR jag hade bokat tvättstugan idag!!!!!  


Ja .... jag hinner ju inte göra nåt åt det NU, utan får boka en ny tid. Men nog var det jävligt typiskt!!


Spritt naken, endast iförd en kall handduk runt halsen, står jag här och delger er min tanklöshet. Nu ska jag sätta mig ner och vänta på svalare väder. 


Tjing så länge

Av maria tafvelin - 25 juli 2014 07:50

Klockan är snart 8. Att det är sol och klarblå himmel känns inte som någon överraskning precis.  Idag är jag ledig, så det blir väl lite bad å sådär :) Jo, just ja, jag har ju tvättstugan 11-15. Grannen var nog hem och betalade räkningar igår, eller jag har ingen aning om varför han var hemma ... fniss ... men min hallmatta som halkade ner från mitt balkongräcke och landade på hans balkong, låg utanför min dörr när jag kom hem igår. Så, jag bokade tvättstugan så att jag får tvätta upp den. 


Här blev det ett hopp, för nu är klockan 9 och vi har varit ute på morgonrundan :)  25 svettiga grader, massor med barn som badade vid kanotudden, en snubbe som kom och sprang med sin golden (gu att man orkar springa i den här värmen!!!)


Nu står tre hundar och stirrar på mikron. Jag hade glömt ta fram mat ur frysen igårkväll, så jag måste tina den lite. När det plingar i mikron så blir det full fart på dem. NU plingar det , hahahahahaha .... rally i köket med andra ord :)


Förresten, minns ni den här? Den låg ju fastfrusen i  isen i vinter. Någon barmhärtig drog upp den i vår, men den kommer nog inte ut i vattnet i sommar. 

 


Ha en bra dag, fyll den med nåt värt! 


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards