Alla inlägg den 26 juli 2014

Av maria tafvelin - 26 juli 2014 13:11

Nu är det 32 grader ute, och jag mår illa. Jag hade ju tänkt mig på loppis idag, men jag mår för illa, så jag håller mig hemma. Undrar om jag druckit för mycket vatten .... det kan faktiskt vara så, hur tokigt det än låter.  Nåja, illa mår jag i alla fall. Hoppas det går över så att jag kan gå ner och bada senare. 


Vad som kommit i stora flockar bara sedan igår, är broms. Jag har alltid trott att det heter brems, men det gör det tydligen inte. Jag googlade till och med, och började skratta högt när jag läste. Det var foton på bromsbett. Då tänkte jag genast - Bromsspår. 


Ja ni ser ju vad värmen gör med hjärnan.   :)


Tjing så länge



Av maria tafvelin - 26 juli 2014 07:58

Fniss ...


Det brukar ju med ett enkelt knapptryck gå att ladda upp foton i blogg-appen, så att jag hur smidigt som helst kan lägga in foton här. Nu har appen fastnat ihop och jag kan inte göra nånting på den. Hur jag än trycker och trycker, så står den kvar på samma ställe ...  Ok, ser nu att jag laddade över bilden redan igårkväll, så den finns redan i arkivet ...   den Här bilden tänkte jag på

 


strax efter 18 igår stod jag inte ut längre, jag gick ner och badade. Det blev en hel timmes simmande fram och tillbaka vid bryggan, det var så sjukt härligt :)   Kvinnan som ofta är vid bryggan, hon simmade in i bild på fotot jag la in här i torsdags, på när Hannah och Robban badar ..... Hon i alla fall, var åxå och badade. Hon simmar som inte, utan hon ligger lixom på botten och svalkar sig, och det är ju ok det åxå. Ja, det var inte DET jag skulle berätta, utan när hon gick upp och satte sig på bryggan, så bad jag henne ta ett kort på mig när jag var ute i vattnet (visa för Pernilla och Hannah att jag faktiskt badar på riktigt)   Jag gjorde i ordning så att det bara var att trycka av. 

- Jag ser bara bryggan, ropade hon.   Jag simmade in till bryggan, kollade på telefonen, allt var i ordning. 

- Jag ser bara bryggan, ropade hon igen. Då gav jag upp, men hon tog den här bilden i alla fall :)


Det blir bad idag igen :)  Kanske både med och utan hundarna, vi får se hur det blir. Jag ska iväg på loppis idag i alla fall. Jag ska kolla om jag hittar nåt fint att ha ute på balkongen, i min trädgårdsdel. Krukor och andra prylar ... vet inte än vilka prylar jag letar, men när jag hittar de så vet jag nog :) 


Dagens stadsträning med hundgruppen, har jag ställt in pga värmen, så jag har inga tider att passa idag. Det känns riktigt skönt. I morgon är det hundkurs, och jag kan banne mig inte ställa in den. Vi skulle egentligen ha haft avslutning i söndags, men det har varit nu 3 söndagar då bara 1 har kommit, så de gångerna får man inte räkna. Nu måste kursen få avslutas, så vi får träffas på nåt skuggigt ställe. 


Idag blir varmaste dagen .... men än så länge är det helt ok i lägenheten. 


Ha en bra dag, och fyll den med nåt värt!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards