Alla inlägg den 2 augusti 2014

Av maria tafvelin - 2 augusti 2014 22:01

Jo, den nya tvättmaskinen betedde sig storartat :)  Å jädrar vilken centrifug den har :)   


Till middag blev det fylld fläskfilé med rättikagratäng .... sjukt gott!!    och när solen behagade lämna min balkong, gick jag ut och satte mig. Men herregud så fint jag har det !!!!


 


Det känns verkligen som om jag vunnit på Lotteri - Livets Lotteri. Barnen, jobbet, hundarna , lägenheten .... och nu min "trädgård". Jag har det så himla fint och bra. Jag laddar allt positivt jag kan komma på, för de närmsta dagarna blir tuffa .... temperaturmässigt. 


Nu ska jag ta ut hundarna på kvällsrunda, sen blir det gonatt här. Hoppas du haft en bra dag, och att du fyllt den med nåt värt :)


Gokväll!

Av maria tafvelin - 2 augusti 2014 14:28

Klockan är en halvtimme före tvättstugetid. Jag har varit nere på stan och haft stadsträning med en grupp hundägare och hundar. Precis lika kul som vanligt :) Tror att de deltagare som varit med tidigare (som även gått vardagslydnadskurs med mig) fick en smärre chock. De har aldrig sett mig i annat än träningskläder och gympadojor :)

 


  Sprang in på second-hand-butiken Kupan och köpte två tigrar :)  alltså, mjukisdjur, leksaker till hundarna. 30 kr för två. Helt ok pris :)


Hem, tog ut hundarna på en runda.  Fläktar skönt vid vattnet

 

Paddy hann känna på en av de nya tigrarna ..... men inte så mycket mer, förrän Molly tog de båda nya i beslag. Även om hon ska vila, så lämnar hon inte de nya leksakerna ifrån sig. Allt är alltså som vanligt.

   


Sneglar ut på min fina "trädgård" Vill ju så gärna gå och sätta mig där, men det är för varmt ännu. NU vet jag vad min nästa investering ska bli - en markis!! 


Strax dags att gå till tvättstugan, sedan fila på menyn till kvällens middag.  :)


Tjing så länge :)



Av maria tafvelin - 2 augusti 2014 09:04

Vaknade kl 6 .... svalt och skönt i lägenheten .... balkongdörren på vid gavel som släppte in doft av sommar och hav. Somnade om och sov till kl 8.  Drack mina tre koppar i lugn och ro medans hundarna sov vidare .... 


Väckte hundarna och gick morgonpromenad. Jätteskönt ute ... 17 grader ... gick bort till kanotudden och stannade i parken en liten stund. 


Idag finns ingen stress över någonting.  Stadsträning kl 12 .... tvättstugan kl 15.  I övrigt - lugn och ro. Stadsträningen är KUL och tvättstugan är åxå rätt så rogivande, så jag ser fram emot en BRA dag :)


Förutsatt att det inte blir för varmt förstås ;)


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards