Alla inlägg den 3 augusti 2014

Av maria tafvelin - 3 augusti 2014 22:19

Efter jobbet blev det en runda med hundarna i värmen. Alltså ... ursäkta mig, men NÄR ska värmen ta slut?   Inte under veckan som kommer i alla fall, vad jag förstår, men FÖRHOPPNINGSVIS därefter !!!!


Pratat med Hannah och Pernilla i telefon och tagit del av deras dag :) Det är alltid härligt, och sker varje dag :)  Jag är så lyckligt lottad, precis som jag sagt nu en babiljard gånger. 


Nu står jag redo att kliva isäng. Ska bara eftersvettas klart först. Jag har varit ute med hundarna på kvällsrundan, det är 21 grader ute ... men det är inte i huvudsak därför jag svettas. Nä ... ni vet .... ribb-botten åkte ju på sniskan i morse när jag gjorde den där U-svängen. Skulle bara lite tvärt lägga tillbaka ribborna nu ..... men det visade sig vara lite VÄRRE än att BARA lägga tillbaka. Jag baxade undan bäddmaddrassen och tjockmadrassen, precis som jag brukar göra när de här sakerna händer. Men PRECIS när jag skulle börja fippla ..... DÅ BRAKADE DET TILL ÄVEN PÅ ANDRA SIDAN !!!!! Men va i helvete!!!!!


undan med bäddmadrassen, ner med den och hela tjockmadrassen på golvet ..... ribbotten låg som ett jävla plockepinn!   Fy fan va jag slet, svor, la tillrätta, slet lite till ..... svor lite till .... la tillbaka tjockmadrassen, la tillbaka bäddmadrassen, lakanen och täcken.   Säger bara en sak - Om den där satans ribbotten jävlas EN gång till, .... då kastar jag ut hela sängjäveln genom fönstret !!!!!


Nu har jag svettats klart. Nu går jag isäng. Försiktigt. 


Gonatt

Av maria tafvelin - 3 augusti 2014 08:24

Söndag morgon 3/8 kl 05.00  skulle jag göra en U-sväng i sängen. Jag kom för nära väggen när jag skulle vända mig, och jag tror att jag har berättat för er vad som händer om man hamnar mot väggen och rör sig lite för mycket. - Sängbotten ramlar ner på den sidan. När sängbotten ramlar ner så lever det om Väldigt mycket.  Så förbannat irriterande. Det är ganska tungt att baxa upp hela madrassen och lägga till de där småjävla ribborna, så jag kravlade mig mot andra kanten, klöste mig fast och somnade om hjälpligt. 7.30 orkade jag inte hålla mig kvar längre, så då klev jag upp och kokade kaffe :)


Idag är det jobb igen och i övrigt har jag inte planerat nåt. Jag får se vad det blir helt enkelt :)  


Nä, nu ska jag väcka hundarna och gå ut, innan det blir alldeles för varmt. Ha en Bra Dag och Fyll den med nåt värt!


Gomorron  

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards