Alla inlägg den 5 augusti 2014

Av maria tafvelin - 5 augusti 2014 22:59

När en som (påstår sig) jobba inom polisen, kallar en för sugga .... då börjar man undra.  I alla fall om bakgrunden är att man är medlem i ett hundforum. Vad driver en anställd inom polisen, att kalla en kvinna för sugga, bara för att man talar om för honom att han inte följer reglerna i den grupp på facebook, han är medlem i?


Ibland blir man så trött på människor. 


Gokväll

Av maria tafvelin - 5 augusti 2014 09:38

Molly är tillbaka till sitt vanliga jag idag :)  Steppi´n Molly <3   Det känns skönt :)


Hörrni, det här med att säga vad man tycker. Det är inte alltid det bästa, att basunera ut vad man tycker. I vissa lägen är det smidigare att vara tyst faktiskt.  För sin egen skull alltså. Vissa går igång nåt så fruktansvärt när andra säger sin åsikt, och många är så fantastiskt duktiga på att stänga input, och bara köra output .... så det är lixom helt meningslöst att ens försöka flika in nåt. Sådana gånger är det bättre att inte säga något, utan helt enkelt låta den människan befinna sig i sin lilla bubbla .... det gör nog för ont att komma ut helt enkelt. 


Nu ska jag ta ut hundarna var för sig en liten stund innan det är dags för lunch och sedan på jobbet. Till frukost blev det 3 st. Bullens pilsnerkorv direkt ur burken. Smaskens :)


Ha en bra dag och fyll den med nåt värt :) 


Vi tar en låt på det med #spotify


Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards