Alla inlägg den 7 augusti 2014

Av maria tafvelin - 7 augusti 2014 23:06

Vad blev det av åskan? Regnet?   - Inget alls. 4 dropp och en liten brak , sen var det punkt. 


Nåväl .... så småningom så blir det ju höst ... och vet ni ... jag längtar. Jag längtar till svalare temperatur. Jag längtar tills man kan vara ute och VANDRA med hundarna ... inte bara gå korta pinkpromenader ... utan faktiskt vara ute i timmar.


I morgon ska jag jag träffa två hundägare, kanske till och med tre :) Det blir kul. Berättar mer i morgon :)  Nu ska jag gå kvällsrunda, och sedan krypa isäng :)


Gokväll

Av maria tafvelin - 7 augusti 2014 10:14

Det var inte sol när jag vaknade. Jag blev glad. Men, nu har alla moln dragit iväg och det är klarblå himmel igen. Nåja, det är inte SOLEN jag vill bli av med, det är VÄRMEN !!!!!! Kan ni fatta, så mycket som jag klagar, och ÄNDÅ försvinner den inte! Vad har jag gjort för att drabbas av den här enorma värmen!!???


Kl  11 ska jag träffa ytterligare en hundägare som verkligen behöver mer hjälp. Hon är med i den kurs jag startade igår, och hon hade det verkligen tufft med sin hund. Jag erbjöd att hjälpa henne extra, då hon till och med grät en skvätt igår på kursen. Jag förstår henne, skulle jag haft det sådär tufft med min hund, skulle jag gråta åxå.  Jag gick fram till henne och sa: Det är ok att vara ledsen, jag ska försöka hjälpa dig så mycket jag kan. Jag skrev åxå till henne igårkväll och sa att vi kan träffas idag en stund. Hon blev jätteglad. 


Det var meningen att jag skulle jobba i morgon, och vara ledig på söndag ... men nu blir det så att jag är ledig i morgon, och jobbar på söndag ändå .... precis som jag brukar :)  


Förresten, här ska ni få se några bilder på bröllopstårtor som Pernilla har gjort i sommar. 

             


åsså en supersöt doptårta

 


Nä, nu ska jag snart bege mig iväg till hundträning. Ha en Bra dag, och fyll den med nåt värt!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards