Alla inlägg den 9 augusti 2014

Av maria tafvelin - 9 augusti 2014 23:11

Skulle ta en stilla kvällspromenad med hundarna ... och ja, det gjorde jag. Skulle även hinna hem för en spakväll, men det gjorde jag INTE. Varför?  Jo, jag snubblade och tappade lägenhetsnyckeln i gräset.   


HUR FAN SKA JAG TA MIG IN NÄR PORTEN ÄR LÅST ???!!!! 


Ok. samla tankarna. Hur jävla långt kan jag ha tappat nycklarna. Ner på knä och gräfta i gräset. De MÅSTE ju ligga här nånstans. Kommenerar Sök ... hundarna verkar söka i vild förtvivlan ... men inte hittar de lägenhetsnycklarna inte.   Ok. Djupandas. leta vidare. Fan ...   Nä, jag ger upp, såg att grannarna där nere hade lyset på. Knackar på deras köksfönster ...   Men .. nä ... det kunde jag ju gissat redan tidigare att de inte skulle öppna ... de håller sig lite ... ska vi säga ... på de mörkare kvarteren ... och vill nog mest ha det mörkt om vi säger så. 


Ut igen och gräfta i gräset. Kom igen hundarna - SÖK ... LETA ... Vafan som helst - hitta nyckeljäveln!!!!   14 sammanbrott senare, och alla naglar sönderjordade, så HITTADE JAG NYCKELN !!!!!!! ÅÅÅHHHHH    Ingen kan ana hur lycklig jag blev !!!!! Skit samma att det tog så lång tid att min spakväll uteblev :)   Jag är bara så Lycklig :)


Ahhhh ....   Nu ska jag skura bort jorden under naglarna och göra kväll :) 


Kram på er :)

Av maria tafvelin - 9 augusti 2014 09:37

Vaknade kl 6 av blixtar och dunder. Jädrar va åskan gick. Extrahunden har sovit i soffan inatt, men hoppade upp i sängen när åskan började gå.  Ett par timmar dundrade det och när den tystnade tog jag ut hundarna. Hade först bara tänkt på ut på gården så att de fick pinka, men det var så himla skönt i regnet, så vi tog en promenad. Jag hade träningslinne och träningstrekvartsbyxorna och foppatofflorna. Kläderna torkar ju på nolltid när man kommer in, så det var bara att knata på. Hade jag inte haft Molly i koppel, hade hon nog inte hängt med. Hon verkar inte  ha saknat regnet lika mycket som jag :)


Nu är det bara ett stilla regn, som förmodligen snart upphör, för det klarnar upp. Nåja, jag fick ju LITE regn i alla fall. Man får vara glad åt det lilla :)


Idag har jag inget planerat, förutom att jag fick mig en tid i tvättstugan :)  Perfekt!  Kanske blir det spakväll ikväll? Vi får se . Nån längre promenad blir det i alla fall, såvida det inte blir åt helvete för varmt förstås. 


Nä, nu ska jag dra på radion en stund :)  Ha en bra lördag!

Gomorron


Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards