Alla inlägg den 15 augusti 2014

Av maria tafvelin - 15 augusti 2014 23:48

Fick nyss en kommentar om att jag blivit så slö på att skriva inlägg. Ehh ... hahahahahaha. Kommentaren kom från en "Petra i Umeå" , men eftersom jag inte alls tror att det är någon Petra i Umeå som skrivit kommentaren, så publicerar jag den inte i sin helhet. Ip nummer du vet. 


Alltså .... Min blogg är Min blogg, och jag skriver inlägg när jag känner för det. Inte annars. Jag ber Aldrig om ursäkt för att jag skriver mindre under någon period. - Varför? - Därför att det är MIN blogg, och jag skriver precis när jag vill :)


Gonatt :)




Av maria tafvelin - 15 augusti 2014 23:01

Idag har Cornelis åkt hem. Det känns .... väldigt tyst och tomt. Tänk att en vecka kan skapa en sån vana. En vana att ha någon omkring sig.   Förresten .... det här med vanor. Vanor spelar större roll än många tror. Man är i mångt och mycket väldigt STYRD av vanor utan att man vet om det. Eller, det kan vara så att man vet om det, men man vill inte kalla det att man är styrd? 


Vad är skillnaden mellan en vana och en Ovana? Vad ÄR en ovana?  Oj ... ju mer jag tänker och skriver om det, desto mer komplicerat blir det. Ovan. Alltså inte ovan där, typ, utan ovan. Då är man inte van vid situationen. Motsatsen vill van alltså. Ok. En vana. Det är något man gör typ per automatik, eller? Men Ovana. Jo, jag begriper att det inte alls betyder att man inte är van, fast egentligen borde det betyda det, rent grammatiskt ....   

- att röka är en ovana. ... Nej, det är inte en ovana, det är idioti.  fniss .... förlåt .... jag kunde inte låta bli. 


Är det för att jag druckit några glas vin som jag börjar fundera på det här, och inte hittar någon väg ur funderationerna? - Ja, kanske .... mest troligt .... fniss. 


Dags att gå isäng alltså :)


Gokväll



Av maria tafvelin - 15 augusti 2014 09:44

Då var det fredag igen :)  Jag är ledig, det är perfekt temperatur ute, det var 15 grader när vi gick morgonrundan här. Strax dags för frukost, sedan ska jag städa. Det är ju fredag :)


Läste på Norran nyss att snöpremiär väntas ikväll över Lapplandsfjällen. Väntar mig att få någon kommentar som: Jamen, nu får du väl som du vill. Kyla och snö.

Fniss


Nä, nu väntar en härlig höst!! Eftersom jag lämpar mig bäst i dämpad belysning, så passar det perfekt att det börjar mörkna på kvällarna.  Jag har en del att fixa med ute på balkongen innan det blir vinter .... måste börja  med det helst redan nu i helgen.   Jag har en del jag måste fixa före nästa helg åxå, då ska jag iväg och hålla kurs i agility och rallylydnad. 


Nä, nu måste jag sätta igång med den här dagen, så att den inte hinner ta slut innan jag gjort nåt värt :)


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards