Alla inlägg den 19 augusti 2014

Av maria tafvelin - 19 augusti 2014 20:48

Har precis kommit in. Har varit ute med hundarna en kort sväng, efter att ha varit på kalas :)  Min Hannah fyller 23 år idag :)  Det var supertrevligt!  Det var tjejernas pappa, bröder, farmor å farfar, faster m familj, Robbans mamma m karl, Robbans pappa, och naturligtvis Pernilla och Matte. Hannah och Robban hade bakat både bullar och kakor, och Pernilla hade bakat en underbar tårta till sin syster 


   


Hon gör så vackra tårtor ... och så vackra rosor. Jag har försökt göra rosor jag åxå, men lyckas inte. 


Oj va jag är trött. Ska sätta mig i soffan med hundarna och varva ner.   Jo förresten, hämtade mina nya supersnygga skor från skomakarn :)  Nu sitter de som ett smäck och det kostade 80 kr att fixa dem. Klart värt :)


Nä, nu blir det soffan. Hoppas Du åxå haft en KalasDag :)


Gokväll

Av maria tafvelin - 19 augusti 2014 07:02

Tisdag morgon och jag kom precis in från morgonrundan. Det var riktigt skönt ute, jag trodde att det skulle kännas kallt, men det gjorde det inte. 


Idag är ingen vanlig dag, för det är Hannahs födelsedag :)  I afton blir det tårtkalas :)


Varför är en del människor så otrevliga mot andra? Vad är det som gör att vissa absolut inte klarar av att vara trevliga, trots att motparten aldrig någonsin gjort dem något, eller varit otrevliga i sin tur? Igårkväll var det en otrevlig stämning inne på en hundsida på facebook där jag är medlem. Eller, stämningen var det väl inget fel på, det var en bitter kvinna som betedde sig .... smått absurt faktiskt. Man undrar ju hur det kommer sig att hon kastar ur sig vad som helst, till människor hon inte ens känner. Jag har, mig veterligen, aldrig gjort henne något. Vet inte vem det är ens en gång. Hon fann sig ändå nödgad att skriva pm till mig som inte direkt var vänliga.  


Nåja, jag har grubblat förut över människor och deras beteende, och det här lär inte vara sista gången :)  Nu ska jag äta lite frukost innan det är dags att kamma till luggen och åka på jobbet. Ha en Bra dag :)


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards