Alla inlägg den 24 augusti 2014

Av maria tafvelin - 24 augusti 2014 17:49

Jag kom nyss hem från en heldagskurs på Malå Brukshundsklubb. Så himla kul !!! Det var ett gäng trötta deltagare m sina hundar som åkte hem när dagen var slut. Vi har kört en halv dag Agility nybörjarkurs, och en halv dag Rallylydnad. 


I vanlig ordning när jag håller hundkurs, så är det bra väder :)  Här hemma har det visst varit skitväder hela dagen, och när jag åkte hemåt från Malå, så hann jag bara nån mil så började det regna .... och sen har det regnat hela vägen. Men i Malå kom inte en droppe, det var till och med lite sol ett tag :)   Så , gissa om jag har tur som en tok :)


Det var en liten 9-årig tjej som var med på kursen med sin lille hund. Han var en blandras lhasa Apso, papillion, och bischon. HUR söt som helst, ,och tjejen var så otroligt duktig så jag höll på att smälla av! Så himla roligt att se!!


Kelly, Paddy och Molly har ju varit hos Hannah och Robban idag .... och det märks att de inte är vana att vara hos hundvakt, även om de känner Hannah och Robban. De har varit lite stissiga under dagen, och Paddy har vankat runt en hel del ..... och nu då vi kom hem, kastade de sig ner på olika ställen och small av :)    Det passar bra ikväll, då jag känner mig rätt så mör. Vi tar en myskväll helt enkelt :)


Tjing så länge :)

Av maria tafvelin - 24 augusti 2014 06:30

Klockan är 6.30 och jag står och dricker kaffe. Oj vilken rolig kväll jag hade igår :)  Det var personalfest, och vi började med middag på Scandic, tillsammans med 300 andra.

   

Efter middagen körde bussar alla VIP-gäster (som vi var  ... fniss) till Norrvalla .... fast vi promenerade, då det är så nära.  Fotbollsmatch Skellefteå FF - Umeå stod på menyn, men i sanningens namn var väl ingen av oss direkt intresserade av matchen. Vi besökte öltälten istället :)


    


Efter matchen spelade Krutov i ena tältet, och där hängde vi tills det var dags för mig att ta bussen hem igen. Det började regna lite smått när jag gick till bussen, och när jag hoppade av här hemma, spöregnade det , men det gjorde ju inget att luggen blev platt i Det läget :)


Nu ska jag gå ut med hundarna, sen göra mig klar för att åka till Malå. Ha en bra dag hörrni :)


Gomorron!

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards