Alla inlägg den 4 september 2014

Av maria tafvelin - 4 september 2014 22:00

Idag har varit en såndär BÄSTA DAG ! Bra dag på jobbet, där man verkligen KÄNNER att det blev bra. Efter jobbet körde jag hem, lastade in hundarna i bilen och åkte iväg till det här stället jag varit på några dagar nu. När jag lastat ut hundarna (Kelly och Molly springer lösa, Paddy har jag i sele och flexi) och gått en bit så hittar jag sandsopp! Sandsopp är en av mina favoritsvampar, så jag halar upp en hundbajspåse och stoppar ner sandsoppen. Hinner ju bara några steg, så hittar jag fler.   TACK GODE GUD att man ALLTID har ett gäng hundbajspåsar med sig :)  Jag hittade även ett gäng Karl-Johan :)

Vi trampade runt i skogen en dryg timme, hundarna och jag :)

 


Helt fantastiskt :)  


När vi kom hem blev det lite vardagssysslor, och sen kom elektrikern. Jag hade ju planerat att äta surströmming ikväll , men eftersom elektrikern skulle komma kring kl 18, så skjuter jag fram det tills i morgon. Man vill ju INTE stress-äta suring! Det FINNS bara inte!  Samtidigt, så visste jag inte hur lång tid det skulle ta för elektrikern att sätta in en taklampa inne på toa heller, och jag ville inte hamna i den situationen att jag skulle börja koka potatis kl 20. 


Så, I morgon ... ska jag NJUTA av min middag - surströmming! :)  Jag längtar faktiskt!


Nåja ... nu är det inte i morgon ÄN, utan jag får njuta av den här dagen en stund till :)  


Nu ska jag ta ut hundarna på en härlig kvällsrunda. Hoppas att du haft en härlig dag, och att du kunnat fylla den med nåt värt :)


Gokväll 

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards