Alla inlägg den 5 september 2014

Av maria tafvelin - 5 september 2014 21:54

Å herregud vilken härlig dag jag haft!  Morgonrundan blev upp till skogen här, alltså bara en liten bit här borta. Hittade några Karl-Johan .... och hundarna hade hur kul som helst under den timme vi var där :)   Gick hem, tog reda på svamparna, städade (i vanlig ordning, eftersom det är fredag :)  ) Åkte iväg på shoppingtur, bland annat för att inhandla saker till kvällens middag - surströmming :)


Efter shoppingrundan, packade jag in hundarna i bilen och åkte iväg för ännu en timme i skogen. Den här gången åkte vi på ett annat ställe, där hundarna fick sig ett fys-pass i ett sandtag. 

       

Själv hittade jag hyfsat mycket Karl-Johansvamp :) Efter en helt underbar timme i skogen åkte vi hem. 


Städning, torka golv osv, sedan var det dags för den efterlängtade middagen - SURSTRÖMMING !!!!   Åh som jag längtat !!!!

 


Det var REN och SKÄR NJUTNING att få äta idag. Å herregud så gott det var !!!

 

Efter avnjuten middag på balkongen, tog jag en kort runda med hundarna, sedan blev det en dusch, krypa in i morgonrocken .... lyssna på musik (tomas och Magnus)  ... och bara NJUTA !!!!   Jag pratade igår om att samla BÄSTA DAGAR.  Den HÄR dagen ska sparas som en sådan. 


Nu ska jag gå ut med hundarna på kvällsrundan .... sedan krypa isäng i renbäddad säng. Åhhhh ... så härligt !!! 


HOppas att DU åxå fått ha en underbar dag! Det UNNAR jag dig!


Gokväll

Av maria tafvelin - 5 september 2014 09:12

Fredag, och jag är ledig, eftersom jag ska jobba på söndag istället. Från och med förra helgen, så jobbar jag bara varannan söndag, och inte varje som det var tidigare. Så, varannan fredag är jag ledig, och idag är en sådan dag :)


Klockan är 9.15 och jag har strax druckit upp mitt kaffe. Sedan ska jag väcka hundarna och gå en morgonpromenad.  Eftersom det är fredag, står även städning på schemat, och jag ska gå ner och kolla om tvättstugan är ledig åxå. Ut i skogen en sväng för att plocka svamp står åxå i dagens planering. 


I afton blir det fest på min balkong :)  Jag ska äta surströmming :)  Sen kan det hända att det blir efterfest med musik och sång åxå :)  


Som ni ser, har jag en fantastisk fredag framför mig :)  Hoppas att ni åxå har det!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards