Alla inlägg den 7 september 2014

Av maria tafvelin - 7 september 2014 08:30

Söndag morgon. Vaknade kl 5, men lyckades somna om. Vaknade kl 6, men lyckades somna om. Vaknade kl 7, och då försökte jag inte ens somna om :)  Morgonkaffet är drucket, det är klarblå himmel och sol. 13 grader. Helt perfekt ! Åh, det blir en underbar dag även idag :)   Jag ska ju träffa Hannah och vi ska koka älgköttsoppa :)  Jag ska även jobba några timmar. 


Igår körde jag ett litet träningspass här hemma. Jag måste komma igång med träningen igen.  Herregud så förslappad jag har blivit, och det är knappt så jag förstår hur det kunde hända.  Jag saknar att kunna sticka ut och springa en mil i rent meditativt syfte, saknar att vara vältränad. Nu är jag enbart fet, plufsig och helt otränad. Men som sagt. Jag körde ett litet pass här hemma igår. En stund på löpbandet, en stund på yogamattan med enkla mag- och ryggövningar, en stund med Kettlebell, och en stund med gummiband. Det ska upprepas varje dag hade jag tänkt mig. 


Nu ska jag väcka hundarna, hänga bort morgonrocken, klä på mig och gå ut. Tänkte på en sak igår. En timmes promenad i skogen, går så mycket snabbare än en timmes promenad på asfaltsvägen. :) 



Ha en skön söndag, och fyll dagen med nåt värt!

Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards