Alla inlägg den 8 september 2014

Av maria tafvelin - 8 september 2014 22:46

Åh vilken underbar dag och kväll jag har haft!!!!   Efter jobbet skyndade jag hem, lastade hundarna i bilen, åkte ner på rinken och hade en privatlektion med en hundägare. Kelly fick ställa upp som störning :)  Det gick superbra :) In med henne i bilen igen, iväg till skogen för en dryg timmes promenad. Ahhhh !!! Knäpptyst !!!!  Brukar fundera på det där .... många vill ju lyssna på ljudböcker osv när de är ute och går. Själv vill jag ha det TYST !!!  Jag älskar tystnad.  :)


Efter skogspromenad åkte jag hem, gick ner i tvättstugan och laddade apparaterna. Upp, ge hundarna mat, laga mat åt mig själv ... det blev torsk i äggsås, och jädrar så gott det var :)

 


Efter maten blev det en stunds lugn och ro i soffan, sen kom Pernilla och Hannah hit. Vi greppade vattenflaskor och min nya Kettlebell, sen gick vi iväg till utegymmet på Kanotudden, där vi körde en rätt så tuff halvtimmes styrketräning. 

 


Efter det var jag rätt så mör, så jag har tagit det väldigt lugnt , kollat på Idol .... och vilat ... fniss. Haft myskväll helt enkelt . Tända ljus och en skål oliver blev kvällens slutkläm.

 


Jag har varit ute på kvällsrunda, och nu är det läggdags. Funderar bara en stund över hur rik jag faktiskt är. Pernilla och Hannah, mitt liv, mina hundar, mitt jobb ..... Allt detta gör mig rik. Kanhända är jag den rikaste på denna jord. 


Dagen är proppfylld med värda grejer. Hoppas att det blev så för dig åxå. 


Gokväll

Av maria tafvelin - 8 september 2014 06:10

Måndag morgon, dimma och 10 grader. Kaffet upphällt, inne på första koppen. Måste komma ihåg att köpa kaffe idag, för nu skrapade jag igen det sista ur burken.  Efter jobbet idag måste jag tvärt ner på stan och hämta ut mer medicin. Sist jag hämtade, hade de inte allt hemma, och jag fick ett sms i fredags afton, att det kommit. Nu har det ju faktiskt gått ett par veckor där jag känt mig helt pigg :)  Ingen ostadighet alls :) :) Det tackar jag för, och hoppas att det fortsätter så.


Kl 13 ska jag träffa en tjej från vardagslydnadsgruppen. Hon behöver lite extra hjälp, så jag ska försöka bistå med det. Efter DET ska jag ta hundarna ut i skogen :)


NU ska jag dricka upp mitt kaffe, väcka hundarna och gå ut. Ha en bra Måndag, och fyll den med nåt värt :)

Jag tror vi tar en låt från #Spotify. Du ska inte tro att du kommer undan ;)


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards