Alla inlägg den 9 september 2014

Av maria tafvelin - 9 september 2014 15:17

Tisdag eftermiddag. Jag kom hem från stan för en stund sedan. Efter jobbet stack jag hem, pinkade hundarna, lastade Kelly i bilen och drog till veterinären. Jag mailade dem igårkväll och bad om en tid, då Kellys ögon verkar irriterade och ögonlocken svullna. Fick mail i morse om att jag kunde komma 13.20  


Det är en märklig stämning på Djurkliniken. JAg gillar Gertrud (som jag vet många ogillar, men jag och hon kom på god fot med varandra förra sommaren, när jag var där så ofta med Kia)   Medans vi satt och väntade i väntrummet, gnabbades personalen öppet inför oss som väntade. Det är inte ok tycker jag. När jag sedan fick komma in med Kelly, hann jag inte ens lyfta upp henne på bordet, så slet en sköterska upp dörren och ville att Gertrud skulle skriva ut ett recept. 

- Ni kan inte lägga över så mycket på mig, sa Gertrud till sköterskan, ni vet ju att jag ska iväg strax. 

- Jomen du vet ju att det är såhär på grund av vissa omständigheter. 


Gertrud vände sig till mig och bad om ursäkt. 


Om det inte vore för att jag gillar Gertrud, skulle jag inte gå dit. Förra gången jag var där, gnabbades det åxå mellan personalen, och man märker tydligt att de inte drar jämt. Sånt vill man inte höra.


Nåja. Gertrud kom till bordet, strök Kelly över kroppen och frågade - Hur gammal är den här tjejen då? 

- Hon är nyss fyllda 8, svarade jag

- Aha, du är en medelålders dam, precis som jag, sa hon och strök henne över huvudet :)


Kelly har inflammerade ögonlock, och fick kortisonsalva utskrivet. Hoppas det går över snabbt och smidigt nu.


Efter vet. besöket körde jag ner på stan och parkerade i skuggan och mötte upp Hannah. Jag skulle ju på apoteket för att hämta ut Kellys salva, samt medicin till mig själv. Hannah skulle småshoppa. Vi gick in på Åhlens och kollade på både ditten och datten, då plötsligt strömmen försvann och det blev svart. Eftersom Hannah inte bara jobbar på OKQ8, utan även på Makeupstore som ligger inne på CK där vi befann oss, så sa hon: Det här händer lite nu och då, men strömmen brukar komma tillbaka direkt. Nu blev det inte så den här gången, utan vi blev alla utkastade , som var där inne. Ok, bara att gå ut. Då upptäckte vi att hela centrum var svart. Nåja, det var inte så himla länge, sedan drog det igång igen och vi kunde gå in och avsluta vår shopping :)


Nu har jag kommit hem, och jag ska ta hundarna till skogen. Ha en fortsatt bra dag :)


Tjing så länge

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards