Alla inlägg den 19 september 2014

Av maria tafvelin - 19 september 2014 17:04

Det är jättelätt att framkalla hatisk stämning på Facebook. Lägg in ett foto på någon du inte tycker bra om, skriv att det är en pedofil. Vips så är det många som hatar den personen. Lägg in ett foto på en människa tillsammans med en hund och skriv att den människan är en djurplågare. Vips så är det många som hatar den personen. Skriv något beklämmande och peka ut någon människa, och vips så har du en bunt vänner som ogillar den du pratar om . Följande hände nu de här dagarna: 


En ung kille ska sälja sitt hus, för att flytta in hos sin tjej . ... nä, kvinna ... som redan äger ett hus. Datum för inflyttning bestäms och skrivs. Köparna, ett ungt par, tar semester ett par dagar, datum för flytt och dagen efter, för att hinna flytta. När den STORA dagen kommer, när nyckeln ska överlämnas, när ungdomarna ska få kalla huset SITT .... så upptäcks vid besiktning att städningen är dåligt (i vissa fall inte ) utförd. Brister som skulle åtgärdas, är så dåligt gjorda att det inte går att godkänna. 


- Vi tar hit städfirma, säger köparna, så får du betala, säger de till säljaren. 

- Nej, jag städar bättre, säger säljaren, och fixar det som jag lovade skulle fixas. 


Husköparnas semesterdagar löper ut, och de har inte hunnit få flytta in. Säljaren ser till att städa och fixa, men det blir ju inte på den dag det är avtalat. Husköparen vill då ha ersättning. 


NU händer det som är så lätt. Husköparna får spott och spe på facebook. Målas ut som gnällspikar som borde flytta in och stänga dörren om sig, som inte ska tro att de har nåt på byn att göra, då de gnäller om allt. Flera hakar på i denna hatiska stämning .... UTAN att veta hur det egentligen förhöll sig. 


Det är LÄTT att framkalla hatisk stämning på facebook. Helt utan vettiga grunder. Jag  ber er att tänka på det!


Tjing så länge

Av maria tafvelin - 19 september 2014 06:05

Vaknar och det är fredag :)  Idag är jag för ovanlighetens skull inte ledig, utan jag jobbar. Jag var ju ledig i onsdags, och är ledig i morgon. Det är rätt så dimmigt nu på morgnarna, såhär såg det ut häromdagen på morgonpromenaden:

      

Så himla vackert!


Igår efter jobbet, lastade jag in hundarna i bilen och drog till skogs en timme. Hittade mer Karl-Johansvamp gjorde jag åxå :) 


Efter jobbet idag, blir det en runda med hundarna, sen blir det städdag. Det är ju fredag. Hela dagen :)


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards