Alla inlägg den 25 september 2014

Av maria tafvelin - 25 september 2014 15:47

Efter en BRA dag på jobbet åkte jag hem, bytte kläder, lastade in hundarna i bilen och åkte till skogs. Ytterligare en helt underbar skogspromenad!

     


Alldeles tyst i skogen .... åh va jag älskar tystnaden! Det är så avkopplande att gå där i skogen .... Tankarna kommer och går precis som de vill ... ingen tanke blir tvingad att stanna kvar, utan de får vandra iväg precis när de vill. Efter en sådan promenad har man fyllt depåerna. 5 liv och 3 extraliv :)


Tjing så länge

Av maria tafvelin - 25 september 2014 05:43

Igår efter jobbet åkte jag hem, tog hundarna till skogen en sväng, sen låg jag hela kvällen. Jag ställde in agilitykursen, då jag kände att det lika gärna kunde sluta i yrsel. Efter kvällsrundan la jag mig så snabbt jag kunde. Trött och slut. Ställde väckaren på halv 6, men blev väckt halv 5 av Paddy som behövde ut. Jag sa åt honom att lägga sig igen, och det gjorde han, men han gnydde såpass mycket att jag var tvungen att hoppa ur sängen, klä på mig och ta ut honom. Det var full galopp när vi kom ut, vi sprang mot vägen, och där satte han sig. Världens diarré.  Han var lös i magen igår åxå, och nu var det fullt sprut. Jag gissar att det beror på strupen han åt häromdagen. 


Igår började programmet "Bonde söker fru" om igen. Jag tror inte att jag orkar se det en gång till. Det var ju kul de första åren, men nu blir det mest tjötigt. 


Efter jobbet idag, tar jag helg. Långhelg dessutom. Ledig fredag, lördag och söndag. Det ska bli skönt faktiskt, även om jag tycker det är superkul att åka på jobbet. 


Men, nu tar vi den här dagen först. Nu ska jag ta på mig ytterkläderna och gå ut med hundarna, och sätta i motorvärmaren i bilen. Det är en minusgrad men blåser inte. Himlen är så himla vacker, klarblå med en tunn rosa slöja mitt på. 


Ha en Bra Torsdag, och fyll den med nåt värt!

Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards