Direktlänk till inlägg 28 september 2014

Lördagen som försvann

Av maria tafvelin - 28 september 2014 08:27

Man kan åtminstone tro det, då jag inte skrev ett endaste ord om den :)


Efter morgonrundan med hundarna, åkte jag iväg upp på Solbacken för avslutning av vardagslydnadskursen. Åbyn-Byske hundklubb hade uppvisning i agility, rallylydnad, lydnad och dw, samt prova på. Kursgruppen fick jobba med, precis de saker vi gått igenom under kursen, fast med den stora störning det innebar med alla hundar där på parkeringen utanför Arken Zoo. En del provade lite dw med sina hundar, och några provade rallylydnad åxå.  Det var supertrevligt, men blåste kallt, så efter 1.5 timmar var man både frusen och hungrig. 


Hannah  kom åxå dit, så vi åkte iväg och käkade thaibuffé till lunch. Efter det åkte vi och plockade äpplen som vi fick gratis, jag la in en förfrågan på en facebooksida och fick napp, det var bara att komma och plocka. Vi plockade en hel kasse proppfull, och Hannah åkte hem och gjorde äppeljouice i sin råsaftcentrifug. Det ska bli gott att få smaka på det. Äpplena var röda och supergoda, inte ett dugg sura. 


Min tanke var ju att jag skulle lägga spår åt hundarna igår, men det blåste så jävulskt att jag la ner den planen. När jag kom hem tog jag ut hundarna, Molly fick dra kätting och sen gick vi bort till kanotudden och vände. En kråka kom och flög med nåt i munnen, såg ut som en brödbit. Den hade tänkt flyga rakt mot vinden, men det funkade inte, då det blåste så jävulskt. Hur den än kämpade så stod den helt stilla, och till slut orkade den väl inte längre, utan fick lixom slagsida och blåste sidledes in i ett träd. Ytterligare en kråka kom flaxandes, men flög i sidled den åxå. Lite komiskt såg det ut, fast jag hann sända en tanke om att de där fåglarna kom nog inte till sin slutdestination någon gång igår, utan fick nog vänta där i trädet tills vinden mojnade. 


Nu har jag druckit mitt kaffe. Ska väcka hundarna och gå ut, sen bär det iväg på agilitykurs. Jag tar med mig hundarna tror jag, så att de får köra några varv åxå, sen ska det väl gå åka och lägga spår :)


Ha en Skön söndag, och fyll den med nåt värt :)


Gomorron

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Söndag 21 april 09:01

Söndag morgon. 4 minusgrader och ... tror jag kan kalla det halvklart. Sol upp 4.35 och ner 20.32. Rejält långa, ljusa dagar nu. Det har dock varit så kallt på nätterna att snön envist ligger kvar, men det ska väl ge sig så småningom :)   I onsda...

Av maria tafvelin - Tisdag 16 april 20:16

Tisdagkväll. 1 plusgrad och mulet. Sol upp 04.53 och ner typ nu, 20.17 . Det är periodpaus i hockeyn, så jag passar på at blogga :)   Oj .... hade tänkt blogga under helgen, men helgen kutade förbi ... fniss. Men, nu tänkte jag hamra ner några me...

Av maria tafvelin - Söndag 7 april 19:28

Söndag kväll. Temperaturen på nollan och disigt. Det ska börja snöa igen kl 20. Fy fan rent ut sagt vad det snöade i morse!! Det slutade snöa typ mitt på dagen... och nu ska det dra igång igen. Sol upp 5.26 och ner 19.48   Det har varit kortvecka...

Av maria tafvelin - Måndag 1 april 11:32

Måndag. Annandag påsk. 1 minusgrad och dis... det småsnöar, har snöat hela helgen. Sol upp 5.47 och ner 19.29   Tänker på det här med tidsomställningen... när man ställer Fram klockan, som vi gjort nu, då märker jag inget, påverkas inte. MEN, när...

Av maria tafvelin - Fredag 29 mars 11:16

Långfredag mitt på dagen. 2 minusgrader... disigt, lät snöfall, blåst... verkar ska vara sånt här väder fram tills torsdag nästa vecka. Bara att gilla läget :)  Sol upp 4.58 och ner 18.20   I onsdags klev jag upp tidigt ... 3.45 närmare bestämt, ...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards