Alla inlägg den 29 september 2014

Av maria tafvelin - 29 september 2014 15:47

Fast .... det började ju redan igår, och sen har det bara rullat på :)  Igårkväll när jag skulle gå ut med hundarna, hittade jag en blomma utanför dörren. Det var en väldigt tacksam hundägare som köpt den till mig, och jag blev jättejätteglad :)

 

  

Den här dagen, måndag, drog igång kl 4. Jag började ju tidigt idag, 5.45 Det betyder åxå att jag slutade 9.45 och då har man ju precis hela dagen kvar :)  Efter jobbet skyndade jag hem, bytte om, packade kaffetermos, klöv, blod och hundar i bilen och åkte till skogs. Där la jag först ett spår till Paddy .... det blev kafferast medans spåret la sig


När spåret legat ca 20 minuter, fick Paddy gå. Det var ett längre spår än han någonsin gått tidigare, och han tappade bort sig En gång vid en skarp vinkel, men med lite hjälp hittade han tillbaka och jobbade väldigt självständigt och metodiskt :)

     


Efter detta la jag ett spår till MOlly. Det la jag i lättare terräng, men det hade jag inte behövt göra. ca 200 m långt var det, och Molly är nog den bästa spårhund som finns tror jag. 

     


När Molly gått sitt spår, blev det skogspromenad för hela ligan 

 


Eftersom jag åt frukost redan kl 5, och bara drack kaffe och åt en nektarin till lunch, så var jag svinhungrig 15.30  Så, det fick bli middag då. Idag blev det ... ja ... vad ska jag kalla det ....  Färgglad röra med smak av ingefära :)  Gott var det i alla fall :)


 

Det känns helt bisarrt att klockan bara är 16. Jag är trött och skulle lätt kunna göra kväll ... fniss. Dessutom, när man fyllt dagen med såhär mycket värda grejer ..... RYMS det ens mer värt?   :)


Soffhäng med hundarna, DET är nåt värt, och JO, det ryms. Med början från  nu med detsamma :)


Tjing så länge

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards