Direktlänk till inlägg 27 oktober 2014

Säg det i toner, även idag :)

Av maria tafvelin - 27 oktober 2014 06:08

Vi drar en låt från #spotify medans jag skriver


Måndag morgon. Riktigt mörkt ute, men jag ser att himlen är klar. Det ser ut att bli en underbar dag. Det bäddar för nån form av skogsaktivitet när jag kommer från jobbet .... alternativt långpromenad på slätmarken ... vi får se vad jag hittar på. Ser ut att kunna bli regn i morgon, men sedan fint väder igen. Jag tror jag tar ut en klöv ur frysen så att jag kan åka iväg och lägga några spår på onsdag :)


Jag står i mitt supersöta lilla kontor och dricker mitt kaffe. Det är absolut knäpptyst förutom Cornelis snarkningar och stundtals djupa suckar. Direkt Björn Skifs hade sjungit klart, stängde jag ner Spotify. Jag älskar den här tystnaden som startar mina dagar. Nu har även Cornelis fattat att bara för att jag kliver upp, går in i köket och slamrar med perkon, river upp kylskåpsdörren för att få fram gräddpaketet .... så innebär det inte att HAN ska kliva upp. Jag har aldrig sagt åt honom, eller mina egna hundar heller för den delen, att de ska gå och lägga sig igen ... det har blivit helt automatiskt att de aldrig kliver upp helt enkelt, förrän jag ger signaler om att de SKA upp. Ja, förutom Molly då, som spelar partiellt stendöv just vid de tillfällena. 


Vad sjöng Björn Skifs om? Måndag morgon och du finns kvar hos mig. 


VEM finns kvar, är det säkert någon som undrar. Har jag månne gått och träffat nån? 


Nä, jag är så glad att JAG finns kvar. Jag vaknar varje morgon, jag har varit yrselfri rätt länge nu, jag får kliva upp i vetskapen om att jag har ytterligare en underbar dag att fylla med värda grejer. Sen är det sak samma om det är Måndag, Tisdag, Onsdag, Torsdag, Fredag, Lördag eller Söndag. Men, just idag är det måndag, och just NU är det måndag morgon. 


Måndag morgon, vackrare var gång jag ser dig.


Nä, nu ska jag väcka hundarna och gå ut. Ha en riktigt bra Måndag! 


Gomorron

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Tisdag 16 april 20:16

Tisdagkväll. 1 plusgrad och mulet. Sol upp 04.53 och ner typ nu, 20.17 . Det är periodpaus i hockeyn, så jag passar på at blogga :)   Oj .... hade tänkt blogga under helgen, men helgen kutade förbi ... fniss. Men, nu tänkte jag hamra ner några me...

Av maria tafvelin - Söndag 7 april 19:28

Söndag kväll. Temperaturen på nollan och disigt. Det ska börja snöa igen kl 20. Fy fan rent ut sagt vad det snöade i morse!! Det slutade snöa typ mitt på dagen... och nu ska det dra igång igen. Sol upp 5.26 och ner 19.48   Det har varit kortvecka...

Av maria tafvelin - Måndag 1 april 11:32

Måndag. Annandag påsk. 1 minusgrad och dis... det småsnöar, har snöat hela helgen. Sol upp 5.47 och ner 19.29   Tänker på det här med tidsomställningen... när man ställer Fram klockan, som vi gjort nu, då märker jag inget, påverkas inte. MEN, när...

Av maria tafvelin - Fredag 29 mars 11:16

Långfredag mitt på dagen. 2 minusgrader... disigt, lät snöfall, blåst... verkar ska vara sånt här väder fram tills torsdag nästa vecka. Bara att gilla läget :)  Sol upp 4.58 och ner 18.20   I onsdags klev jag upp tidigt ... 3.45 närmare bestämt, ...

Av maria tafvelin - Tisdag 26 mars 17:28

Tisdag ... ja ... vad kallar man tiden när klockan är 17.30. Det är inte kväll .... afton typ? Det är 3 minusgrader och ... appen säger mest soligt ... men jag vet inte ... nog är det rätt så mycket moln enligt mig :)  Sol upp 5.09 och ner 18.11   ...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards