Alla inlägg den 18 november 2014

Av maria tafvelin - 18 november 2014 22:16

TASTISK DAG! :)


Efter sedvanliga tre koppar kaffe och väckning av hundar, blev det morgonpromenad och frukost, sedan bar det iväg till jobbet.  Efter mina timmar på ett fantastiskt roligt jobb, åkte jag hem, lastade hundarna och drog till skogs. En dryg timme i skogen är verkligen välgörande, hur bra man än mår även innan man åker dit :)


     


Efter skogsturen blev det lite vila, och sen kom Hannah och Robban hit. Det blev middag - köttfärssås och spagetti (fast jag åt zuchini-pasta) och efter maten klippte jag Robban. De blev kvar här ett tag, vi kollade på tv och Hannah masserade mina axlar, TACK Hannah!! 


Nu har vi precis varit ute på kvällsrundan, så nu ska jag öppna balkongdörren och sedan avslutar vi den här fan-tastiska dagen :)


Gokväll

Av maria tafvelin - 18 november 2014 05:59

Tisdag morgon 1 plusgrad och molnigt. 


Igår startade allmänlydnadskursen med Paddy :)  Det är ju verkligen hur kul som helst att gå kurs, och instruktören är helt enkelt toppenbra. En grej jag tydligt märker när jag jobbat med hundarna var för sig, som jag ju ofta gör, är att den hund jag tagit ut ensam och jobbat med, är extra tajt ett bra tag när man kommer in till de andra igen. Det är lixom - Visst är det Du och Jag matte!? :)  Eller, det behöver inte nödvändigtvis vara att man jobbat särskilt mycket heller, det kan räcka med de här solopromenaderna jag tar med dem åxå. Man stärker banden till individen helt enkelt. 


Instruktören frågade igår (jo, jag ställer samma fråga till Mina kursdeltagare) vad målet med kursen är, och jag svarade att jag inte hade några specifika mål, jag vill bara gå kurs. Jag vill alltså stärka banden med Paddy, finnas i en miljö där det händer andra saker, och fortfarande känna att det är Vi. 


Inatt har jag sovit med stängd balkongdörr. Inte medvetet lixom, men jag glömde öppna. Jo, det blev lite varmt faktiskt. Fast, det blir aldrig för varmt för hundarna tydligen, för de lämnar aldrig sängen, och de kryper aldrig fram från under täcket förrän det är dags att kliva upp och gå ut. Ja, Molly lämnar ju knappt då heller. Hahaha, tänk, på somrarna är hon väl den som först sprätter ur sängen när jag står i hallen och tar ner kopplen från kroken, men vinterhalvåret går det trögt för henne. Lillgumman. 

 


Nä, nu är kaffet uppdrucket, dags att gå ut. Ha en riktigt bra tisdag :)


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards