Direktlänk till inlägg 24 december 2014

Julafton

Av maria tafvelin - 24 december 2014 15:12

Det är julafton, jag tittar ut på den vackraste himmel man kan tänka sig. Längst upp på himlen är den mörkblå för att sedan bli ljusare och ljusare och till slut går den över i orange. Om en halvtimme ska jag, iförd tomteutstyrsel åka iväg på mina tomteuppdrag. 


Jag måste bara få berätta om gårdagen, min födelsedag. Åkte till Hannah och Robert där jag lastade ur julklapparna, sedan tog vi en promenad till Pernilla och Mattias. Det har snöat en hel del, men slutade snöa under promenaden. När vi kom fram fick vi en jättegod välkomstdrink, och jättegoda tilltugg. Till förrätt på min födelsedagsmeny, var det västerbottenostpaj med rödlöksröra och löjrom. Fantastiskt Gott!  Till varmrätt blev det älgkött som Robert stekte alldeles perfekt. Till det en god sallad, samt  suverän potatisgratäng. Efterrätten som Hannah gjorde, var åxå den helt fantastisk!


Efter maten laddade vi för bingolotto, men först skulle jag få min födelsedagspresent. Jag hade väntat mig att få en tillbringare, för det var det enda jag önskat, blev dock lite förvånad när de allihop stängde in sig i sovrummet. Det var väldigt hemlighetsfullt. När de kom ut ställde de sig allihop framför mig där jag satt i soffan, sedan läste de en vers de diktat ihop, som var helt underbar, men jag kunde inte lista ut vad det var. Såhär i efterhand var det så klockrent diktat:

 

Jag brast helt ut i gråt när jag öppnade paketet. 

 

Nu förstår jag varför Hannah ville att vi skulle följas till min optiker och prova bågar, för skojs skull. Hon sa att hon vill köpa nya glasögon, så att det var hon som skulle prova, men hon ville promt att jag skulle prova alla bågar som Hon provade, och jag ställde ju upp. Jag provade ett par som jag sa att jag skulle välja, den dag jag sparat ihop tillräckligt med pengar för att köpa nya glasögon. Jag har ju sagt rätt ofta här i slutet, att jag verkligen behöver starkare glas, men det fattas många tusenlappar innan jag har råd. Nåja, efter provandet så skjutsade jag hem Hannah, nu berättade hon att direkt jag lämnat av henne, hade hon åkt ner på stan igen och köpt bågarna jag hade provat. Det slutar inte där heller. De gav mig i present att åka och få de nya glas jag behöver, och de betalar alltihop. Helt sanslös så glad jag blev!!!  Underbara Underbara Ni !!!!


Med den lyckan i ryggen, gjorde det inte ett smack att jag inget vann på bingolotten, men vi hade så himla kul där vi skrek, duttade, stressade ... hahahahahaha


Det blev, i vanlig ordning på min födelsedag, musiktävlingar åxå. Hannah, Pernilla och Mattias hade varsin musiktävling, och det här är första året där jag faktiskt inte ens kom sist :) :) :) Hur kul som helst :)


Det blev förutom en del vin även Irish Coffe, som jag hade önskat :)   Helt underbar kväll, som tog slut där kring kl 2, då jag och hundarna tillsammans med Hannah och Robert, promenerade tillbaka till dem för att sova. 

I morse vaknade jag kl 9, och det kändes att det var fest igår kan jag säga. Kl 10 kom Pernilla och Mattias och vi drog igång julaftonsfrukost. Det blev frukost på lunchtid, och det var gott att få något i magen då. Sedan följde julklappsutdelning. 


Sammanfattningsvis min bästa födelsedag, och en underbar julafton, åtminstone såhär långt. Nu ska jag klä mig i tomtekläderna och göra mig klar för avfärd. 


God Jul!

                           

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Tisdag 16 april 20:16

Tisdagkväll. 1 plusgrad och mulet. Sol upp 04.53 och ner typ nu, 20.17 . Det är periodpaus i hockeyn, så jag passar på at blogga :)   Oj .... hade tänkt blogga under helgen, men helgen kutade förbi ... fniss. Men, nu tänkte jag hamra ner några me...

Av maria tafvelin - Söndag 7 april 19:28

Söndag kväll. Temperaturen på nollan och disigt. Det ska börja snöa igen kl 20. Fy fan rent ut sagt vad det snöade i morse!! Det slutade snöa typ mitt på dagen... och nu ska det dra igång igen. Sol upp 5.26 och ner 19.48   Det har varit kortvecka...

Av maria tafvelin - Måndag 1 april 11:32

Måndag. Annandag påsk. 1 minusgrad och dis... det småsnöar, har snöat hela helgen. Sol upp 5.47 och ner 19.29   Tänker på det här med tidsomställningen... när man ställer Fram klockan, som vi gjort nu, då märker jag inget, påverkas inte. MEN, när...

Av maria tafvelin - Fredag 29 mars 11:16

Långfredag mitt på dagen. 2 minusgrader... disigt, lät snöfall, blåst... verkar ska vara sånt här väder fram tills torsdag nästa vecka. Bara att gilla läget :)  Sol upp 4.58 och ner 18.20   I onsdags klev jag upp tidigt ... 3.45 närmare bestämt, ...

Av maria tafvelin - Tisdag 26 mars 17:28

Tisdag ... ja ... vad kallar man tiden när klockan är 17.30. Det är inte kväll .... afton typ? Det är 3 minusgrader och ... appen säger mest soligt ... men jag vet inte ... nog är det rätt så mycket moln enligt mig :)  Sol upp 5.09 och ner 18.11   ...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards