Direktlänk till inlägg 30 december 2014

Varför är molnen ledsna?

Av maria tafvelin - 30 december 2014 14:52

Ok. Från 27 minus igårkväll, till 2 plus och regn idag. Vad är det frågan om? Tur vi har rätt mycket snö att ta av, men det känns  ju bara för trist. Fast, det finns säkert en och annan som tycker att det är positivt, så att snön sätter sig :)


Idag var vi få på jobbet, någon är ledig och Pernilla älskade gumman är sjuk. Hon ligger hemma i , vad jag tror är bihåleinflammation. INTE kul!  Efter jobbet åkte jag på apoteket och köpte lite medikament till henne som ska hjälpa till. Hoppas hon får känna sig bättre snabbt. Hoppas även att hon verkligen är hemma och vilar så länge som kroppen behöver ... men det där kan jag nog titta i stjärnorna efter ... hon är nog tillbaka snabbare än så.   Jag åkte på Solbackens apotek, för jag tänkte att det var nog trångt om parkeringar på stan ... men vet ni .... det var sjukt mycket folk på Solbacken åxå. det var kö från rödljusen vid ok, hela vägen ner till solbacken .... jisses! 


När jag varit förbi hemma hos Pernilla och lämnat medikament, åkte jag hem i regnet och gick ut med hundarna. I morse när vi skulle gå ut, var det bara Paddy som var taggad. Kelly brukar aldrig låtsassova för att slippa gå ut, men hon hade nog i färskt minne hur kallt det var igårkväll, så hon låg orörlig och hoppades att jag inte skulle se henne. Nåväl, när vi väl kom ut och de insåg att det bara var 4 minus, gick det bra. Så, nu när jag kom hem från jobbet var de lite mer sugna på att gå ut ... ända tills de kom ner och insåg att det regnade. Nä, varken kyla eller regn är något som uppskattas hos de här. 


När vi promenerat ett tag, hamnade vi bakom en kvinna med barnvagn, och en liten dotter på några år som gick bredvid. Precis när vi passerade dem sa flickan : Mamma, vad är det för gråt som kommer från himlen, är det molnen som gråter? - Ja, sa mamman , det kan man kanske säga. Jag vet egentligen inte, men det låter som att det kan vara så. - Men, varför är molnen ledsna? Jag hörde inte vad mamman svarade där, vi hade hunnit för långt ... men jag tänkte: Ibland blir det bara besvärligt att linda in saker i något som är så långt från sanningen. Man behöver kanske inte gå in på djupet av hur regn bildas, men ... att enkelt svara: Nej, det är inte molnen som gråter, det är regn, du vet, vatten. Jag kan tänka mig att den här lilla flickan kände sig bedrövad av att molnen var så ledsna att de var tvungna att gråta .... 


Gråta ... ibland vill man faktiskt gråta . Ja alltså, jag gråter rätt så ofta, men ibland vill man gråta pga att människor beter sig så illvilligt. Jag är medlem i flera hundforum på facebook. Jag har fått veta att det finns medlemmar i ett av dem, som gått med i falskt namn, för att ta skärmdumpar på det vi pratar om i gruppen, och sedan raljerar och gör sig dumma över vad vi säger. Att det finns såna människor, det visste jag, men att det finns såpass många att det mer eller mindre håller igång en grupp, det visste jag inte. VAd drivs såna människor av? Har de inte tillräckligt viktiga saker att prata om? Eller, bevisligen inte. Men ... jag tror på karma. Och karma kommer att bita dessa idioter i arslet :)  


Hundarna tuggar märgben och jag ska småfippla lite med detektivarbete .... men ha en bra fortsättning på dagen, och en bra kväll :)


Tjing så länge

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Fredag 29 mars 11:16

Långfredag mitt på dagen. 2 minusgrader... disigt, lät snöfall, blåst... verkar ska vara sånt här väder fram tills torsdag nästa vecka. Bara att gilla läget :)  Sol upp 4.58 och ner 18.20   I onsdags klev jag upp tidigt ... 3.45 närmare bestämt, ...

Av maria tafvelin - Tisdag 26 mars 17:28

Tisdag ... ja ... vad kallar man tiden när klockan är 17.30. Det är inte kväll .... afton typ? Det är 3 minusgrader och ... appen säger mest soligt ... men jag vet inte ... nog är det rätt så mycket moln enligt mig :)  Sol upp 5.09 och ner 18.11   ...

Av maria tafvelin - Lördag 16 mars 08:46

Lördag morgon. 3 minusgrader och halvklart. Sol upp 5.46 och ner 17.40 Har precis ätit en rostad macka med avocado och rödlök efter morgonpromenad med hundarna. "Ring så spelar vi" ljuder från högtalaren :)   Då var det helg igen, veckorna går fo...

Av maria tafvelin - Söndag 10 mars 15:11

Söndag eftermiddag. 3 plusgrader och strålande sol. Sol upp 6.07 och ner 17.22   Kom precis in från en längre promenad med hundarna. Men så helvetiskt härligt med sol och några plusgrader! Det gäler att passa på att njuta innan sommaren kommer me...

Av maria tafvelin - Torsdag 7 mars 15:21


HÖrrni. Det är väder, det är SOL, det är soluppgång, men flera timmar till solnedgång. Dagar har gått, mat har lagats och ätits, tårar har runnit (av glädje) skratt har bubblat....    Dag Sixten Ingemar Johansson. Född 2/3 kring 18-snåret. Lagom ...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards