Alla inlägg den 11 januari 2015

Av maria tafvelin - 11 januari 2015 22:18

Det är söndagkväll och det är dags att krypa ur one-piecen och krypa i pymmen. Kom nyss in från kort kvällsrunda. Det är -18 och det borgar inte för några långprommisar direkt. Molly bromsade redan i trappen ner. 


Idag har vi haft en otroligt lugn och skön dag. I morgon börjar jag inte jobba förrän kl 13. Den här veckan jobbar jag 13-17 må -to , och sen går jag ut kl 01 natten mot fredag. 


I morgon efter jobbet ska jag åka ner på stan till Hannahs jobb och hämta mina IKEA-saker. Jag hade lite bråttom hem igår, så jag sa att jag hämtar mina saker senare, då de ju var packade i samma påse som hennes. Hon tar med dem på jobbet i morrn eftersom hon jobbar till kl 19. 


På tisdagmorgon ska jag på massage :)  Jag har INTE varit på massage många gånger i mitt liv. En gång i Turkiet när jag , Pernilla och Hannah var iväg, och vi höll på att fnissa ihjäl oss under hela massagen, sen har jag varit en gång i stan åxå ... men jag tycker inte om när främmande människor tar i mig, så jag uppskattade det inte så värst mycket. På tisdag blir det bara nacke och axlar, och det känns faktiskt som att det vore bra. Jag får bita ihop helt enkelt :)


Nä, nu är det dags att borsta tänderna och göra kväll. Jag har haft en lugn, skön, bra dag. Laddad för arbetsdag med andra ord :)


Gokväll

Av maria tafvelin - 11 januari 2015 14:27

Söndagen såhär långt har varit hur bra som helst :)   Jag somnade omedelbart när jag la mig igårkväll, och vet ni ... det känns som att Cornelis förstod redan när jag tog kopplet igår utanför IKEA, att jag är hans nya matte nu, och att han flyttat hit för gott. De andra gångerna han varit här, har han sovit på soffan. Jag brukar aldrig låta tillfälligt boende hundar sova i sängen, det är bara flocken som får det. Igår kväll när det började dra ihop sig till läggdags, hoppade han upp tillsammans med de andra och la sig tillrätta i sängen, och där sov han tills i morse. Han blev glad när jag vaknade, och överöste mig med x antal pussar, och när jag klev upp för att koka kaffe, bytte han plats till soffan, men fortsatte att sova. 

   


Morgonrundan, som inte blev av förrän kring 11, blev en blåsig variant ... blåsig, snöig och svinkall. Jädrar vad det har snöat inatt, och gjorde fortfarande när vi gick ut. Det blev kappa på, för samtliga

 


Efter den rundan, la sig hundarna tillrätta och tog det lugnt

     

Jag småstädade och fipplade ett tag, pratade med Hannah och Pernilla i telefon en stund, och sedan tog  jag ut Cornelis på en solo-runda. Han fick låna Paddys varma mocka-kappa ..

     

Nu snarkar de allihopa och jag har nyss ätit lunch. Det blir en lugn och stillsam dag. Ha en skön Söndag du åxå!

Tjing så länge

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards