Alla inlägg den 13 januari 2015

Av maria tafvelin - 13 januari 2015 10:40

Klockan är inte ens mitt på dagen, och redan har det mesta gått utanför schemat :)  


När jag kl 6.30 tagit på mig och hundarna kläder för att ta en morgonpromenad, så ringde Hannah. Hon jobbar i Burträsk idag och hade blivit stående med bilen. Då det är minus 19 grader, blir bilen snabbt utkyld ... eller det var väl i själva verket så att det hade aldrig hunnit bli någon värme i bilen, då det blivit nån ispropp, så bilen började koka. Nåja, jag var ju klädd och klar, så jag gick med raska steg bort mot parkeringen, tänkte att hundarna får pinka i farten, sen får de åka med. Jag skulle först förbi och hämta upp Robban så att vi kunde bogsera tilbaka bilen. Fanns inte så stor chans att Hannah ville ratta den tillbaka till stan. 


Molly hon kör ju med handbroms, så där tar det emot lite. Upptäckte väl att det gick lättare när jag närmade mig parkeringen, så jag tänkte att hon insåg att hon skulle få hoppa in i en varm bil och därför trippade på. När jag kom fram till bilen och öppnade luckan för att släppa in dem, så upptäckte jag att Mollys koppel var tomt. Hon hade krupit ur halsbandet och sprungit tillbaka till porten. Nåja, in med de andra, igen med luckan, gå tillbaka och hämta Molly. 


När vi kom fram till Hannah, var hon rejält skarpfrusse, men jag hade kört högsta värme i min bil, så jag själv höll på att kläckas, så jag tog av mig jackan så hon fick ha den runt sig åxå. Sen påbörjades operation bogsera bilen till stan i rusningstrafik. Nåja, det gick bra alltihop, men jag missade givetvis massagetiden. 


När jag kom hem, tog jag en kort sväng med hundarna sen gick vi in. Cornelis är den ende som går att vara utomhus med i den här kylan, så jag tog på honom mockajackan, sen gick vi ut, han och jag. 

   

Igår mailade jag till de här som skulle rengöra ventilationen här idag och i morgon. Hade man hund skulle man ju boka tid. Jag ringde numret som stod på lappen, två gånger, men fick inget svar. Lämnade röstmeddelande men ingen ringde upp. Då mailade jag på den adress som stod där. Fick svar direkt och en fråga när jag ville boka tid. Onsdag kl 11 skrev jag. Finemang, så skulle det bli. 


kl 10 idag ringde det på dörren - Hej, jag skulle rengöra luftintagen sa tjommen som stod utanför. Eh ... ok. 


Hundarna var fantastiska. De hoppade upp i soffan och satt där tills han var klar.

Eftersom jag trodde att han skulle komma i morgon så hade jag inte precis förberett inne på toa. Eller, var väl inte så mycket som skulle förberedas, men hade tänkt hinna fylla på tvålpumpen. Det hann jag inte, varpå jag kände hur det började lukta Disp schampo som jag fick i julklapp av min bästa kompis Annica. Han använde mitt dyra, fådda schampo och tvättade av ventilationsgrejerna med. Jamen, tack då.  



Nämän .... snart ska jag laga lunch :) En intressant dag såhär långt :) 


Tjing så länge

Av maria tafvelin - 13 januari 2015 05:45

Tidig morgon och jag klev i vanlig ordning upp för att dra igång perkon innan jag gör nåt annat. Hann faktiskt reflektera över att den var så tyst ... och att det aldrig började lukta kaffe. Men, jag läste Norran och gick sedan in i köket. Hällde upp ... - en kopp kokat vatten. NEEEJ !! säg inte att perkon gett upp!!  Hällde ut det kokade vattnet och hällde på kallt igen. Nu låter det som ett tröskverk innifrån köket, så det är nog som det ska . Phu!


Japp, här gick jag och hällde upp en kopp, och det ser ut precis som det ska :)   Tänk ... såna där småsaker kan åxå påverka. Visst, hade det varit så att perkon verkligen varit trasig, så skulle det ju ha funkat ändå, jag har ju, vis av erfarenhet, köpt hem en burk frystorkat kaffe som kriskaffe, ifall det andra tagit slut. Nu kommer dock kaffet inte att ta slut på ett bra tag, då jag fick kaffepaket av alla jag tomtade hos på julafton :)


Igår kväll sa min väderapp att det skulle bli 0-gradigt idag. Härligt tänkte jag, då får jag lufta sparken :)  Men, jag vet inte vem som sitter i appen och skriver, för det kommer inte att stämma. Det är -18 nu, och appen säger -12 som mildast under dagen. Jävla lurendrejeri!   Det står att det blir mildare under slutet av veckan, men det vet jag inte om jag tror på. Det blir som sagan om fårherden och vargen .... Till slut tror man inte på det.


Enda anledningen till att jag är uppe nu är att jag ska vara på massage på jobbet kl 8. Jag börjar ju inte förrän kl 14. Först var det sagt att jag ska jobba 13-17, men jag frågade om jag kan jobba 14-18 istället, och jag har ju så suveränt bra chefer, så det gick bra :) Det betyder att jag kan dra nytta av dagsljuset mer :)


På fredag är det happening med jobbet :)  Vi ska bowla och käka middag tillsammans :) Jobbet bjuder! Så himla roligt! 


Nä, nu ska jag hänga av mig morgonrocken, väcka alla hundarna och gå ut. Vet inte om jag skrivit det tidigare, men jag har världens finaste och bästa hundar :)  Alla 4!


Ha en bra tisdag, fyll den med nåt värt!


Gomorron

 

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards